Honda Civic Type-R 2015 – Divoký koncept sa predstaví na Ženevskom autosalóne

12. februára 2014
Komentáre vypnuté

Japonská automobilka Honda, povestná svojimi nabrúsenými katanami Type-R, zostala koncom roka 2010 pred vážnym rozhodnutím. Z dôvodu nespĺňania požiadaviek emisnej normy Euro 5, bolo možné predávať ostrú Hondu Civic Type-R vo väčšine štátov Európy len do januára 2011. Legislatíva tak pochovala inak skvelý  dvojlitrový vysokootáčkový atmosférický štvorvalec i-VTEC s výkonom 148 kW pri 7800 min-1 (skôr 147 kW pri 7400 min-1).

Honda Civic Type-R 2010

Pokračovanie historického označenia Type-R, datujúceho sa od roku 1992, kedy bolo vôbec po prvý krát použité veľké červené „R“ v znaku automobilu Honda NSX, tak bolo odročené.

Evolučne vyladená strela NSX-R, ktorá sa od svojho predchodcu NSX z roku 1990 líšila prakticky len skrátenými prevodmi päťstupňovej manuálnej prevodovky, čo prispelo k zníženiu hmotnosti na 1 230 kg (NSX vážilo 1 350 kg), bola legendou. V strede umiestnený trojlitrový motor V6,  dosahujúci 274 koní  a 280 Nm dával Honde nevídanú energiu. Na jej zrode sa aktívne podieľal aj trojnásobný formulový šampión Ayrton Senna a víťaz Indianapolis 500 Bobby Rahal.

Honda NSX

V roku 2015 má prísť pokračovateľ legendárneho hot-hatch Civic Type-R (CRT)

Dvojlitrový prepĺňaný štvorvalec s priamym vstrekovaním má dosahovať cez 206 kW, čo predstavuje 280 koní (neoficiálne 300+). VTEC TURBO Honda Earth Dreams Technology, ako sa nový agregát nazýva, spĺňa emisnú normu EURO 6.  Kombinovaný má byť našťastie s manuálnym šesťkvaltom a mechanickým diferenciálom so zvýšenou svornosťou. Nebudú chýbať adekvátne brzdy a zaujímavosťou bude použitie volantu s prekalibrovaným riadením. Povráva sa aj o zadnej náprave zostavenej z adaptívnych tlmičov, podobných, aké má kombi Civic Tourer.

Nový nasledovník chce pokoriť v severnej slučke Nürburgringu takých dravcov, akým je Renault Mégane RS  Trophy, ktorý 17. júna 2011 dosiahol pod vedením Laurenta Horgona rekordný čas spomedzi predokoliek  8:07.97. Či sa jej tento čas podarilo stlačiť počas skúšobných testov, zatiaľ známe nie je.

23919_Civic_Type_R

Počas testovania v Nemecku na spomínanom okruhu, sa Gabriele Tarquini, jazdec Honda vo WTCC vyjadril:

„Jazdné vlastnosti automobilu sú fantastické. Výkon a krútiaci moment motora, ako aj celkové nastavenie automobilu na mňa urobili dojem. Predok automobilu je veľmi ostrý, rýchlo mení požadovaný smer. Toto vozidlo sa svojou charakteristikou blíži môjmu pretekárskemu špeciálu.  Je z neho cítiť DNA Type-R“.

Gabriele_Tarquini_and_Tiago_Monteiro_Announced_As_Honda’s_WTCC_Drivers

V súčasnosti prebiehajú rozsiahle testy prototypu Civic Type-R na japonskej skúšobnej trati v meste Tochigi a na území Európy.

Dizajnová skica, ktorá je akousi ochutnávkou pred oficiálnym zahájením tohtoročného Ženevského autosalónu, otvárajúc svoje brány návštevníkom 4. marca, predznamenáva výnimočný exemplár v podobe nadupaného konceptu. Uvidíme, koľko si z neho zoberie produkčná verzia, ktorej predstavenie má byť tento rok v septembri na Parížskom autosalóne. Podľa trendu, ktorým sa Honda vydala počas predchádzajúcich nakoľko rokov, však môžeme očakávať  odvážne rozhodnutia.