Dvadsať rokov odvážneho Renault TWINGO dizajnu

9. decembra 2013
Komentáre vypnuté

Twingo – „auto, ktoré neexistovalo“ – oslavuje tento rok svoje 20. výročie. V čase keď bolo predstavené, si Twingo podmanilo svet a to hlavne vďaka svojmu odvážnemu dizajnu, inovatívnemu konceptu a hravosti, ktorá k nemu jednoducho patrí. Nakoniec si na svoje konto pripísalo cez dva milióny predaných exemplárov.

Odvážny projekt

V roku 1989, dostal projektový riaditeľ Yves Dubreil od vedenia spoločnosti Renault náročnú úlohu: navrhnúť automobil, ktorý bude malý, praktický, pohodlný a ekonomický zároveň. To všetko však mal zvládnuť bez toho, aby ohrozil už etablovaný model Clio. Celý projekt bol vedený v duchu nízkych nákladov, ale výnimočného dizajnu. Dizajnéri tak museli hľadať nové a jedinečné riešenia, ako napríklad posuvnú lavicu zadných sedadiel.

Renault Twingo

Jedna verzia

Na rozdiel od svojich konkurentov bolo Twingo jedinečné aj tým, že bolo v ponuke iba v jednej verzii s 1,2 litrovým motorom s výkonom 41kW/ 55 koní, a jednou možnosťou výbavy, ktorá však zahŕňala napríklad elektrické ovládanie okien alebo tak známe zelené ovládacie prvky. Pri uvedení na trh, malo Twingo na výber štyri farby: modrú Outremer, červenú Corail, zelenú Coriandre a žltú Indien. Zákazník si z ponuky mohol zvoliť iba dve opcie, otvárateľnú plátenú strechu a klimatizáciu.

Malé zvonku, priestranné a univerzálne vo vnútri

Twingo pozostávalo z takzvaného „monoboxu“ čo umožňovalo lepšiu distribúciu priestoru medzi motorom a kabínou vozidla. Kolesá boli posunuté úplne do rohov vozidla. Keďže bola v ponuke len jedna motorizácia a jedna veľkosť pneumatík, pomohlo toto rozloženie k získaniu veľkého priestoru v kabíne. V čase keď bolo Twingo predstavené, jednoznačne kraľovalo svojmu segmentu, a to hlavne v komforte cestujúcich. Rozmery, ktoré ponúkalo boli jednoducho neporaziteľné. Podarilo sa to vďaka zadnej posuvnej lavici.

Renault Twingo

Ďalšou zaujímavosťou bola možnosť kompletne sklopiť všetky sedadlá, čím sa vytvorila dvojmiestna posteľ – jedinečná možnosť v danom segmente, ktorá len podčiarkuje revolučný dizajn a univerzálnosť tohto modelu.

„Zažite aj vy svoj štýl s Twingom“

Tento reklamný slogan sprevádzal Twingo od jeho počiatku. Vozidlo, ktoré niektorí prezývali aj „žaba z Billancourtu“. Názov Twingo je spojením troch známych tancov – „Twist“, „Swing“ a „Tango“ a reprezentoval neobvyklý, dynamický ale esteticky príjemný dizajn tohto vozidla, ktorý žiarlil optimizmom a radosťou zo života. Twingo prinieslo úplne nový pohľad na automobil. Pôsobil opačne ako bolo dovtedy zvykom, a podporil nový okruh zákazníkov.

Renault Twingo

Ľudí, ktorý si kúpili Twingo pre seba, nie v snahe zapôsobiť na druhých a privlastnili si automobil, ktorý im plnil túžby, a podporil ich životný štýl, ktorý tak bol stále s nimi.

Unikátna a pútavá osobnosť

Twingo nikdy nebolo navrhnuté ako miniatúra modelu Espace. Twingo malo svoju vlastnú a veľmi výraznú osobnosť. Zaoblené krivky, ktoré vyjadrovali silu a jemnú krásu s takmer ľudskou tvárou. Dizajn palubnej dosky zaručoval bezproblémovú orientáciu medzi ovládacími prvkami, ktoré boli jednoduché, s humorným nádychom, ako napríklad ovládanie výstražných svetiel, ktoré pripomínalo nos klauna.

Kľúčové dátumy:

  • Marec 1993: Spustenie predaja, ktoré nasledovalo len pár mesiacov po predstavení na Parížskom autosalóne.
  • 1994: Francúz prešiel 240 000 km cez drsné austrálske vnútrozemie, čím potvrdil spoľahlivosť vozidla, ktoré neprichádza o žiaden zo svojich talentov mimo mestskej džungle. Na konci jeho cesty auto pomaľoval domorodý umelec.
  • 1994: Predstavenie „TwingoEasy“ – automobil s manuálnou prevodovkou, avšak bez spojky.

Renault Twingo

  • 1996: Predstavenie limitovanej edície Twingo „Benetton“ a Twingo „Matic“, ktoré boli dodávané s trojstupňovou automatickou prevodovkou, pri ktorej sa podarilo zvýšiť výkon na 45kW/ 60 koní.
  • 1998: Prvý významný „facelift“ automobilu, zmeny nastali v podvozku, sedadlách, palubnej doske, svetlách a v prednom nárazníku. Predstavenie limitovanej edície „Elite“
  • 1999: Predstavenie najvyššej úrovne výbavy vozidla – „Initiale Paris“
  • 2000: Predstavenie nového agregátu – 16V s výkonom 55kW/75 koní a novej sekvenčnej prevodovky „Quickshift“
  • 2005: Limitovaná edícia „Kiss Cool“.

Renault Twingo

  • 28. júna 2007: Koniec produkcie modelu Twingo 1 v Európe. Predaných bolo 2 075 300 exemplárov za celú jeho 14 ročnú kariéru. Ide o netradične dlhú kariéru na štandardy v automobilovom priemysle.
  • 2012: Produkcia modelu Twingo pokračovala v Kolumbii až do roku 2012. Medzi rokmi 1995 až 2012 dosiahlo Twingo na kolumbijskom trhu nevídaný úspech, a zaznamenalo predaj viac ako 100 000 kusov. Twingo „Tatoo“ bola posledná limitovaná edícia modelu Twingo 1.