Ford Focus zostal aj v prvej polovici roka 2013 najpredávanejšou značkou vozidla na svete

Model Ford Focus, ktorý sa stal najpredávanejšou značkou vozidla na svete v roku 2012, obhájil svoj titul aj v prvom polroku 2013. Okrem toho sa model Ford Fiesta umiestnil v rebríčku najpredávanejších vozidiel celkovo na štvrtom mieste. Ford sa tak stal jedinou značkou spomedzi piatich najpredávanejších svetových výrobcov, ktorá má v zozname dva modely. Analýzu vykonala spoločnosť Ford podľa údajov spoločnosti Polk o registrácii vozidiel.

Počet registrácií modelu Ford Focus vzrástol v prvom polroku 2013 oproti rovnakému obdobiu minulého roka o 20 percent na hodnotu 589 709 vozidiel, a to najmä vďaka zvyšujúcemu sa dopytu zákazníkov v Číne a ďalších ázijských krajinách. Počet registrácií modelu Focus v Číne vzrástol od roku 2012 až o 137 percent, pričom celkovo bolo zaregistrovaných 202 380 vozidiel. Čína sa tak stala najväčším svetovým odbytiskom pre tento model a podieľa sa na jednej tretine jeho predaja.

Xiao Bing, 31-ročný manažér predaja nemenovanej IT spoločnosti v Pekingu, je jedným zo zákazníkov, ktorí si vybrali Focus.

„Nový Focus vyzerá moderne a splnil moje očakávania v oblasti dizajnu,“ povedal Bing.

„V porovnaní s predchádzajúcim modelom sa značne zmenil. Toto auto sa skvele ovláda. A počas testovacej jazdy veľmi plynulo prechádzalo zákrutami. Z celkového pohľadu možno povedať, že ide o najlepšiu kombináciu dizajnu, výkonu, hodnoty a spotreby paliva.“

Aj zákazníci z iných ázijských krajín reagujú na Focus rovnako nadšene. V septembri spoločnosť Ford oznámila nárast predaja modelu Focus až o 193 percent v Indonézii, o 72 percent na Filipínach a vo Vietname a o 42 percent v Thajsku.

Fiesta taktiež patrí medzi najlepšie predávané modely

Model Ford Fiesta sa pripojil k Focusu v rebríčku piatich najpredávanejších vozidiel a získal prvé miesto ako najpredávanejšie malé vozidlo na svete. V prvej polovici roka 2013 bolo zaregistrovaných 356 434 kusov tohto vozidla.

Ford Focus

„Fiesta mala úžasný štart a Focusu sa vedie čím ďalej, tým lepšie – najmä v Číne,“

povedal Jim Farley, výkonný viceprezident pre globálny marketing, predaj, servis a značku Lincoln v spoločnosti Ford.

„Takto vyzerá stratégia One Ford v celej svojej kráse: vozidlá so skvelým dizajnom, nízkou spotrebou paliva, špičkovou kvalitou a mimoriadnymi technológiami, v ktorých je jazdenie zábavou.“

V celosvetovom meradle bolo za prvých šesť mesiacov tohto roka zaregistrovaných celkovo 946 143 malých vozidiel značky Ford – Fiesta a Focus –, čo predstavuje 8-percentný nárast.

Nechajte nám komentár