Kia Innovation Award 2013 – víťazný projekt Nezávislého čistenia filtra pevných častíc

Spoločnosť Kia Motors Slovakia zorganizovala pre študentov stredných odborných škôl v Žilinskom a Trenčianskom kraji v poradí už štvrtý ročník súťaže s názvom Kia Innovation Award. Úlohou súťažiacich bolo vypracovať projekt na témy: bezpečnosť kolesových vozidiel, životné prostredie, marketing, predaj a popredajné služby automobilov. O vecné ceny a finančný grant na nákup učebných pomôcok sa v tomto roku uchádzalo celkovo 16 stredných škôl s 19-timi projektmi. Odbornú porotu pozostávajúcu zo zástupcov Žilinskej univerzity a odborníkov z automobilového výrobného závodu Kia najviac oslovil projekt Nezávislého čistenia filtra pevných častíc. Jeho autormi sú študenti Tibor Jopčík a Marek Pekár zo Strednej odbornej školy sv. Jozefa Robotníka v Žiline.

„So strednými technickými školami spolupracujeme už od založenia závodu. Práve súťaž Kia Innovation Award predstavuje pre študentov príležitosť, keď môžu pred odbornou porotou odprezentovať svoje vlastné nápady a poznatky získané v škole prepojiť s praxou. Tohtoročným víťazom srdečne blahoželáme a tešíme sa na ďalšie ročníky súťaže,“

povedal Jozef Bačé, hovorca spoločnosti Kia Motors Slovakia.

Kia Innovation Award 2013

Cieľom víťazného projektu bolo zvýšiť životnosť filtra pevných častíc a navrhnúť preventívne opatrenia proti jeho znečisteniu. To sa študentom zo Strednej odbornej školy sv. Jozefa Robotníka v Žiline podarilo dosiahnuť odstránením regenerácií pomocou systému motora za súčasného zníženia spotreby paliva o 0,5 l na 100 km v mestskej premávke.

„Zložkou filtra pevných častíc sú výmenné chemické kapsule s látkou, ktorá ho dokáže vyčistiť. Vďaka tomuto spôsobu regenerácie je možné maximálne predĺžiť životnosť filtra, eliminovať tvorbu škodlivých emisií, ako aj efektívne znížiť spotrebu pohonných hmôt vozidiel,“

ozrejmil Tibor Jopčík, člen víťazného tímu.

Kia Innovation Award 2013

Na druhom mieste skončil projekt s názvom Hlásenie vozidiel s právom prednostnej jazdy, ktorý vypracoval Martin Krupík, druhák zo Strednej odbornej školy strojníckej z Kysuckého Nového Mesta. Martin navrhol bezpečnostný systém, v ktorom budú všetky záchranné a poriadkové zložky vysielať signál. Ten po priblížení sa týchto vozidiel do určitej vzdialenosti iniciuje v civilných autách prostredníctvom špeciálneho prijímača svetelnú alebo zvukovú signalizáciu, ktorá včas upozorní vodiča na prichádzajúci automobil, aby vodič stihol pohotovo reagovať.

Tretie miesto si vybojovali študentky zo Strednej odbornej školy v Bánovciach nad Bebravou. Autorkami prepracovaného projektu – Poznaj potreby svojho zákazníka, zohľadni potreby spoločnosti a predáš! sú Daniela Trebichavská a Simona Kušnierová. V tvrdej mužskej konkurencii svojich rovesníkov sa prebojovali na tretiu pozíciu so svojím návrhom reklamnej kampane šitej na mieru značke Kia. Súčasťou ich projektu bol i dotazník, v ktorom oslovili 50 náhodných respondentov vo veku od 24 do 50 rokov s cieľom zistiť, ako vnímajú značku Kia.

Nechajte nám komentár