Renault má prvenstvo v predaji elektromobilov na Európskej pôde

“V čase, keď mnohé automobilky rozbiehajú programy elektrických vozidiel, už Renault ponúka celý rad elektromobilov. S 37-percentným trhovým podielom v Európe sa Renault stal lídrom v oblasti tejto sľubnej technológie pre budúcnosť automobilového priemyslu. Po celom svete rastie predaj a dokonca prekonal hybridné vozidlá, keď sa objavili v Európe.”

Philippe Klein, Executive Vice President, Product Planning & Programmes

ZOE ponúka nabíjanie na 230 voltov

Koncom prvého štvrťroka 2014 začne Renault predávať Flexi Charger, nový nabíjací kábel, ktorý umožní nabíjať model ZOE zo štandardnej domácej zásuvky. Spočiatku bude Flexi Charger dostupný vo Francúzsku (4. marca), Nemecku, Holandsku, Rakúsku a Luxembursku, no v priebehu roka sa postupne objaví aj vo zvyšku Európy.

Flexi Charger: flexibilný hneď dvomi spôsobmi…

1. Po pripojení k špeciálnej zásuvke, napríklad Green’up Access (Legrand), ktorú nainštaloval certifikovaný technik na mieste, kde zákazník obvykle parkuje, plne kompatibilný Flexi Charger úplne nabije vozidlo v rozpätí ôsmich až desiatich hodín. Pre porovnanie: Wall-Box dokáže nabiť vozidlo za 6 až 9 hodín (verzia 3 kW) alebo 3 až 4 hodiny (verzia 7 kW).

Renault_55302_global_en

2. Pomocou Flexi Charger možno pripojiť ZOE aj do štandardnej 230-voltovej domácej zásuvky na doplňujúce nabíjanie (Správne fungovanie Flexi Chargeru je zaručené iba v prípade, že ide o vysoko kvalitnú elektrickú inštaláciu, ktorá spĺňa príslušné normy).

“Predstavte si, že ste na večeri u priateľov a obávate sa, že nebudete mať dosť energie na cestu domov. Ak pripojíte Flexi Charger do štandardnej 230-voltovej zásuvky na tri hodiny, získate dojazd približne 30 kilometrov,”

hovorí produktový manažér ZOE Aurélien Subsol. Flexi Charger bude pre súčasných majiteľov ZOE k dispozícii ako príslušenstvo.

Z.E. Access – plán prenájmu batérií za 49 eur mesačne pre motoristov s nízkym počtom najazdených kilometrov

Renault v januári 2014 spustil pre vlastníkov ZOE, ktorí najazdia ročne zhruba 5 000 kilometrov, nový plán prenájmu batérií. Plán je dostupný vo všetkých krajinách, kde sa ZOE predáva a je určený pre súkromných kupcov nových vozidiel. Program stojí od 49 eur mesačne s minimálnou zmluvnou viazanosťou na 36 mesiacov. Počet najazdených kilometrov je obmedzený na 1 250 kilometrov za štvrťrok, čo zodpovedá priemernej dennej jazde 20 kilometrov z domu do práce a späť.

Z.E. Access dopĺňa plán Z.E. Flex – k dispozícii od uvedenia modelu Renault ZOE na trh – ktorý stojí 79 eur mesačne na tri roky a zahŕňa 12 500 kilometrov ročne. Pre zákazníkov, ktorí ročne najazdia najviac 6 800 kilometrov (t.j. 27 kilometrov denne) je Z.E. Access cenovo výhodnejší než Z.E. Flex.

Renault ZOE – množstvo inovácií a 60 patentov sprístupňujú jazdu s nulovými emisiami pre každého

Renault ZOE je skutočne cenovo dostupné plne elektrické mestské auto určené na každodenné využitie. Vzhľadom na to, že v priebehu vývoja a navrhovania bolo podaných viac než 60 patentov, ZOE ponúka najpokročilejšiu technológiu elektromobilov, aby zdôraznil jednoduchosť a zväčšil dojazd.

Vďaka nabíjačke Chameleon je ZOE jediným elektrickým vozidlom, ktoré je možné nabiť za 30 minút až 10 hodín v závislosti od elektrického výkonu v zásuvke (v rozpätí 3 až 43 kW). Pri použití štandardnej 230-voltovej zásuvky (2,2 kW) a nového kábla Flexi Charger sa môže ZOE za tri hodiny dodatočne nabiť na dojazd približne 30 kilometrov.

ZOE sa môže pochváliť najlepším dojazdom vo svojej triede v rozpätí 100 až 150 kilometrov v závislosti od štýlu jazdy a počasia. Zároveň ide o prvý masovo vyrábaný elektromobil, ktorý podľa NEDC dosiahol dojazd vyše 200 kilometrov (210 kilometrov). Dôvodom je systém Range OptimiZEr, ktorý za každých podmienok zlepšuje dojazd.

V centre záujmu je pochopiteľne bezpečnosť. Podľa nezávislej európskej znaleckej organizácie Euro NCAP sa ZOE v roku 2013 stal najlepším supermini vo svojej triede a prekonal svojich konkurentov so spaľovacími motormi.

Dodnes si tento 100-percentne elektrický hatchback Renaultu získal srdcia viac než 10 000 zákazníkov.

TWIZY Cargo – oficiálne predstavenie

Variant LCV modelu Twizy, prezývaný ako Twizy Cargo, sa oficiálne predstavil na Autosalóne Ženeva 2014. Ako výsledok partnerstva medzi divíziami Renault Tech a Renault Sport Technologies sa Twizy Cargo vyznačuje vodotesným batožinovým priestorom s objemom 180 litrov (užitočná hmotnosť: 75kg) a zamykateľnými zadnými dverami, ktoré sa otvoria v uhle až 90 stupňov.

Renault TWIZY Cargo

Túto premenu umožnila úprava tvaru zadnej časti vozidla a odstránenie sedadla spolucestujúceho. Predné sedadlo zostáva nastaviteľné.

98 % zákazníkov ZOE uvádza “spokojnosť”

V období od uvedenia modelu Kangoo Z.E. na trh 28. novembra 2011 po oslavu prvých narodenín ZOE na Versaillskom zámku, ktorej sa 27. januára 2014 zúčastnilo 50 majiteľov áut a zástupcov médií, bolo v Európe zaregistrovaných približne 38 000 elektrických vozidiel radu Z.E.

Renault TWIZY Cargo

Podľa prieskumu mienky prvých kupcov ZOE, ktorú uskutočnil IPSOS Loyalty, až 98 percent majiteľov modelu ZOE vyjadrilo spokojnosť a 95 percent by toto vozidlo odporúčalo rodine a priateľom. Tichý chod ZOE, pôžitok z jazdy a dizajn patrili medzi najčastejšie citové dôvody spokojnosti. V inom prieskume zabodovalo aj Kangoo Z.E. – 95 percent zákazníkov bolo s vozidlom spokojných. (Zdroj: anketa vykonaná firmou Maxiphone v roku 2012).

Elektrické vozidlá Renault dobýjajú svet

Modely radu Z.E. sú v Európe populárne v programoch car-sharingu

Vo Švajčiarsku spoločnosť Mobility Carsharing koncom roka 2013 kúpila 19 kusov modelu Renault ZOE s cieľom rozšíriť ponuku elektromobilov. Firma sa môže pochváliť jedným z najväčších vozových parkov elektromobilov vo Švajčiarsku. Vďaka Mobility Carsharing môže ZOE zdieľať viac než 105 000 zákazníkov.

V Nemecku zas spoločnosť Cambio-Carsharing a hamburská banka Sparda v rámci projektu rozvoja malých nehnuteľností spustili inovatívny program car-sharingu. Od konca roka 2013 malo 14 nájomníkov zrenovovaného bytového domu v Hamburgu k dispozícii dve elektrické vozidlá, vrátane jedného ZOE.

V Taliansku využívajú elektrické modely Renaultu dve služby car-sharingu, ktoré začali pracovať v Neapole:

Bee-Green Mobility Sharing má park 40 kusov Twizy, aby splnil potreby rezidentov aj turistov. Vozidlá je možné rezervovať telefonicky alebo cez internet a následne si ich vyzdvihnúť na jednom z 35 bodov Bee Points umiestnených v mestských garážových domoch. Vrátiť ich je možné v ľubovoľnom bode Bee Point.

Ci.Ro (City Roaming), ktorú vytvorila nezisková organizácia Napoli Città Intelligente, ponúka jednotlivcom aj firmám osem kusov ZOE, tri Kangoo Z.E. a jeden Fluence Z.E..

Renault_50321_global_en

Vo Francúzsku 11 hotelov siete Novotel bezplatne ponúka vozidlá Twizy hosťom, ktorí sa u nich ubytujú aspoň na štyri noci. Vďaka svojím ultrakompaktným rozmerom a otvorenej karosérii je Twizy ideálny pre jazdu po meste. V Lyone plánuje program car-sharingu Bluely, financovaný skupinou Bolloré, ponúkať až 50 vozidiel Twizy. Výroba objednaných autíčiek sa práve začala. Tento car-sharingový program zďaleka nie je pre skupinu Bolloré prvý, nakoľko nadväzuje na program Autolib v parížskom regióne. Lyonská služba poskytne odlišné elektromobily než ďalší projekt skupiny Bolloré pod názvom Bluecar. Renault až do 28. februára 2014 ponúkal svojim súkromným zákazníkom, ktorí vlastnia niektorý z modelov Z.E., bezplatný ročný prístup k 4 200 boxov Autolib. Následne budú zákazníci platiť jedno euro za hodinu, vrátane parkovania. Elektrické vozidlá parkujú v Paríži zdarma.

Elektrické vozidlá sú ideálne pre široké spektrum firemných činností, vrátane doručovania domov či prenajímania áut turistom. Rakúska pošta v stopách francúzskej pošty, ktorá si objednala 10 000 vozidiel Kangoo Z.E. a získa ich v niekoľkých etapách do konca roka 2015, podpísala dohodu o kúpe 40 kusov Kangoo Z.E. V Anglicku zas spoločnosť Eco Travel Network prenajíma obyvateľom, turistom aj firmám sedem vozidiel Twizy, aby mohli preskúmať tamojšiu krajinu. Ako víťaz ocenenia Green Transport Prize teraz plánuje rozšíriť svoj vozový park o Kangoo Z.E..

Toto je však len výber z úspechov elektrických vozidiel. Existuje množstvo ďalších príkladov…

Elektrické vozidlá Renaultu získavajú fanúšikov aj mimo Európy

Modelový rad Renault Z.E., či už kompletný alebo čiastočný, sa v súčasnosti predáva v 23 krajinách celého sveta. Elektrické vozidlá sa začiatkom roka 2014 začali predávať mimo Európy: v Turecku, Maroku, Brazílii a Spojených arabských emirátoch.

Niekoľko zmlúv podpísaných v Južnej Amerike v roku 2013

Brazílsky štát Rio de Janeiro a Aliancia Renault-Nissan v júni podpísali s hlavnými partnermi, vrátane firiem Petrobras Distribuidora, Light, Ampla a Rio Negócios, multilaterálne memorandum porozumenia, aby zhodnotili možnosti výroby elektrických vozidiel v štáte Rio de Janeiro a vybudovali nevyhnutnú infraštruktúru pre ich používanie.

Renault ZOE

Energetická spoločnosť CPFL počas leta na severnej pologuli, a rovnako aj v Brazílii, oznámila, že v rámci svojho programu elektrickej mobility kúpi 42 elektromobilov Renault. Kontrakt zahŕňa modely Kangoo Z.E., Fluence Z.E. a ZOE, ktoré boli na tamojší trh uvedené len niekoľko týždňov po oficiálnom oznámení zmluvy.

O niekoľko mesiacov neskôr, konkrétne 7. októbra, Renault a prevádzkovateľ hydroelektrárne Itaipu podpísali v Sao Paulo dohodu o spolupráci v oblasti technológií. Prvým krokom pri jej realizácii je kúpa a montáž 32 kusov Twizy divíziou EV Research, Development and Assembly Centre (CPDM-VE/IB). Súčasťou zmluvy sa môžu stať aj ostatné modely radu Renault Z.E..

Najväčšia svetová expresná kuriérska služba FedEx koncom roka 2013 oznámila, že v januári 2014 sa v uliciach miest São Paulo a Rio de Janeiro objaví prvých šesť kusov Kangoo Z.E..

Ostatné krajiny Južnej Ameriky taktiež prejavili záujem o rad Z.E.. Elektromobily Renaultu zažili veľký úspech aj v Mexiku, keď sa v októbri predstavili médiám a verejnosti. Modely Kangoo Z.E. a Twizy sa teraz predávajú v mexickej sieti Renaultu.

Spojené arabské emiráty

Twizy bude dva mesiace od svojho predstavenia na Autosalóne Katar (20. februára 2014) k dispozícii na testovacie jazdy v Dubaji. Showroomy Renaultu navštívilo vyše 1 000 potenciálnych kupcov, aby si elektromobil vyskúšalo. Atypický Twizy ich zaujal predovšetkým inovatívnym dizajnom a radosťou z jazdy.

1 Comments

  1. Co je to za informacia?
    „Správne fungovanie Flexi Chargeru je zaručené iba v prípade, že ide o vysoko kvalitnú elektrickú inštaláciu, ktorá spĺňa príslušné normy“

    Ake normy by mala splnat elektroinstalacia Renault neuvadza? To by ma naramne zaujimalo.
    Nie ze mi potom povedaia, no ze as to teoreticky da ale v praxy to malokde bude fungovat.

Nechajte nám komentár