Škoda vyrobila v Číne viac než milión vozidiel

25. novembra 2013
Komentáre vypnuté

ŠKODA AUTO v Číne zaznamenáva úspechy. Od chvíle, kedy česká automobilka pred šiestimi rokmi vstúpila na čínsky trh do dnešného dňa, zišiel v partnerskom závode Shanghai Volkswagen (SVW) z linky viac ako jeden milión vozidiel značky ŠKODA. Ide zhruba o desať percent z desiatich miliónov vozidiel, ktoré boli od roku 1983 vo SVW celkom vyrobené. V najbližších rokoch chce ŠKODA svoj ​​odbyt v Číne ďalej zvyšovať. Automobilka preto zvyšuje aj počet modelov, ktorý sa v tejto krajine vyrába na dvojnásobok a otvára ďalšie výrobné kapacity.

„Automobily značky ŠKODA sú v Číne obľúbené,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland. „S iba tromi modelmi predávanými v tejto krajine sme prekročili miliónovú hranicu. S rozširovaním našej modelovej palety a výrobných kapacít sa budú naše predaje v Číne v najbližších rokoch ďalej zvyšovať,“

dodáva Vahland.

Koncom októbra bola odštartovaná výroba v novootvorenom závode SVW v Ning-po. Ako prvý model tam schádza z linky ŠKODA Superb. ŠKODA tak v spolupráci so Shanghai Volkswagen teraz vyrába päť modelov: vedľa Superbu v Ning-po schádzajú z liniek závodov SVW v An-tching a I-Čeng modely ŠKODA Fabia, Rapid, Octavia a Yeti. V roku 2014 začne výroba novej generácie modelu ŠKODA Octavia a modelu Rapid Spaceback.

SKODA Superb_Production_in_China_sm

Od vstupu na čínsky trh v júni 2007 vyrobila ŠKODA v spolupráci s SVW pre Ríšu Stredu viac než milión vozidiel. „SVW je pre spoločnosť ŠKODA spoľahlivým a kompetentným partnerom. Dôkazom úspešnej spolupráce je viac ako jeden milión vozidiel, vyrobených len za šesť rokov. Táto spoločná úspešná história bude pokračovať,“ hovorí Winfried Vahland.

Od roku 2010 je Čína najsilnejším trhom značky ŠKODA. V roku 2012 dosiahla značka s 235 700 predanými vozidlami v Číne nový rekordný odbyt. V doterajšom priebehu roka 2013 sa pre vozidlo značky ŠKODA rozhodlo 199 200 čínskych zákazníkov (január až október 2013). To zodpovedá zhruba štvrtine celosvetových predajov značky.