Test: Renault Fluence LIMITED 1,6 dCi – Veľa prievanu za málo nafty

16. marca 2015
Komentáre vypnuté

Ďalším automobilom, s ktorým som brázdil zimné cesty, bol Renault Fluence. Áno, ten Fluence, ktorý si v televíznej reklame pomýlil istý hektický manažér so svojim služobným autom, suverénne  sadol na zadné sedadlo, a pokojne pokračoval v započatej práci vetou – „Na letisko Albert“. Je fakt, že Renaultu sa nedá uprieť snaha o vytvorenie limuzíny, ktorá neosloví len manažérov, ale aj bežných ľudí. Podarilo sa mu to?

Voči dizajnu nemám námietky. Je to pekne postavené auto, ktoré má šmrnc. Ohlasy okolia boli prevažne pochvalné, dokonca zaznel aj názor, že je to po dlhej dobe konečne podarený dizajn, ktorý sa Renaultu podaril. Fluence je vyvážený, jednoliaty dizajn nič neruší, dokonca ani zadná partia sedanu nie je príliš mohutná, a pozvoľna nadväzuje na jeho bočné línie. V mojom prípade som mal možnosť zažiť edíciu LIMITED.

Decentná modrá farba Crépuscule autu pasuje. Tomu, kto vyberal odtieň modrej, sa vážne podarilo vžiť do kože manažéra. Nedalo sa nevšimnúť,  ako „kravaťáci“ často obzerali zaparkované auto v podzemných garážach. Ani v pohybe Fluence nezostal bez povšimnutia. V tejto výbave boli zladené aj kľučky vo farbe auta a denné LED svetlá dotvárali uhladený, no neotrelý dizajn. Štandardne má vo výbave 16″ disky, LIMITED však dostal 17″.

Renault Fluence 1,6 dCi

Predné, ako aj zadné dvere majú komfortný uhol roztvorenia, čo spríjemňuje nastupovanie. Sedadlo vodiča je pohodlné s dostatočne dlhým sedákom.  Ani pri dlhšom cestovaní  mi nevadilo v ňom sedieť.

Kožený volant s bielym prešívaním, doplnený o tempomat, sa veľmi dobre drží.  Pod volantom sa nachádza ovládanie multimédií.

Multimediálny a navigačný systém R-Link, ktorý obsahuje hands-free sadu na telefonovanie s funkciou audiostreamingu, radio, CD, MP3 a možnosťou prehrávania hudby z externých zdrojov posiela zvuk do 8 reproduktorov a obrazové informácie zdieľa cez dotykovú obrazovku.

Plnohodnotný digitálny ukazovateľ teploty motora rozhodne potešil. V týchto časoch je to doslova podpultový tovar. V niektorých autách som vďačný aj za obyčajnú kontrolku, ktorá zhasne po zohriati motora.

IMAG0400

Ovládacie prvky sú prehľadné a intuitívne. Všetko potrebné je po ruke. Palubná doska má základ v Mégane.  Až na pár  drobných detailov sú totožné.

Motor a prevodovka

S 1,6 litrovým dCi motorom, ktorý drží opraty nad sto tridsiatimi dieselovými koňmi (96 kW), bolo radosť jazdiť. ECO režim sa do tejto motorizácie našťastie nedostal, nebolo preto čo vypínať po každom naštartovaní. Motoru diktuje 6 stupňová manuálna prevodovka s presnými dráhami radenia a bezproblémovým chodom. Synchróny nemali problém ani s medziplynmi.

Od spodných otáčok má tak silný krútiaci moment, že na jednotke môže mať začínajúci vodič menší problém s dávkovaním výkonu, pretože plyn reaguje veľmi promptne. Stačí ho pohladiť a auto letí ráznou rýchlosťou vpred.

Najlepší záťah má okolo  1800 ot./min, vtedy perfektné ťahá až po obmedzovač. Minimum, čo motor dokáže rozchodiť, je 1500 ot./min. Pod touto hranicou dáva auto pocítiť, že sa nenachádza v spektre otačok, v ktorých je doma. K tomu sa pridá aj asistent radenia rýchlostí, signalizujúci potrebu podradenia.

Renault Fluence 1,6 dCi

Šestka je na udržiavanie 90-tky perfektne vypočítaná. V tomto režime sa motor nachádza v rytme  1600 ot./min. Aj z tohto spektra otačok je možné zrýchľovať, no oveľa lepšie je podradiť minimálne do päťky. S menším omeškaním nástupu turba potiahne aj od 1500, no je to týranie motora. Pokiaľ chcete motor potešiť a okolie šokovať, rozhodne je dobré podradiť do 2000 ot./min. Po podradení do 2000 ot./min ťahá ako drak, čo som patrične využíval a užíval 🙂

  • Pri 100 km/hod, zaradenom 6 prevodovom stupni 1 900 ot./min.
  • Do kopca normálne na šestke ťahal, akoby sa nechumelilo. Na 90 km/hod pri 1600 ot./min a zaradenej šestke si to driapal úplne s prehľadom do kopca. Pokiaľ sa netlačí na plyn, tak motor si len šveholí.
  • Asistent radenia prevodových stupňov nabáda na preradenie nad 2 100 ot/min.
  • Pri 55 km/hod, zaradenom štvrtom stupni   1500 ot./min.
  • Na trojke dosahuje pri 4 500 ot./min rýchlosť  115 km/hod.

Spotreba

Pre neuveriteľné dojazdy, ktoré hádzal palubný počítač, som si nakoniec kúpil po prvý raz v živote rezervnú bandasku na palivo, kam som si natankoval 5 litrov – keby niečo, a nič. Veď posúďte sami. Pri 3/8 nafty v nádrži ukazoval palubný počítač dojazd až 580 km.

Renault Fluence 1,6 dCi

Samozrejme som nečakal kým dôjde palivo úplne, čím by som komplikovane zavzdušnil dieselový motor, len som chcel mať palivo po ruke, pokiaľ by palubný počítač rázne vyžadoval oranžovou kontrolkou a nulovým dojazdom moju pozornosť. Pre tento prípad som si naštudoval aj pár diskusii na internete, kde sa majitelia Fluence chválili ohromným dojazdom aj na rezervu. Mne sa počas týždňa dno nádrže nepodarilo odhaliť.

  • Po meste priemerka 5,0 l/100 km.
  • Po meste 4,3 l/100 km pri pokojnej jazde a bez výraznejších kolón.
  • Z Bratislavy do Piešťan po okreskách  4,3 l/100 km.
  • Po okreskách – Bratislava –Nové mesto nad Váhom – Drietomá – Brno – cez 260 km  so spotrebou 4,4 l/100 km.
  • Spotreba Brno – Kúty po okreskách s tachometrovou rýchlosťou mierne nad za 4,5 l/100 km.
  • 107 km na trase Bratislava – okresky na Záhorí – Kúty so spotrebou  4,3 l/100 km.
  • Pri najazdených 730 km ukazoval palivomer dva dieliky nafty.

Postrehy a zážitky z jazdy

Počas týždňa som s Fluence prešiel  okolo 1 100 km na jednu nádrž. Miestami som mal pocit, že ma chce presvedčiť o bezodnosti svojej nádrže, pričom v papieroch figuruje  objem 60 litrov.

Renault Fluence 1,6 dCi

  • Treba dávať pozor na správne zatvorenie kufra. Nestačí totiž slabo pribuchnúť, ale ráznejšie švihnúť. Voľným okom zistiť  zatvorenie je prakticky nemožné. Ešte že na palubnej grafike je symbol otvoreného kufra.
  • Poteší možnosť elektricky sklopiť spätné zrkadlá z miesta vodiča.
  • V zadnej rade sa nachádzajú polohovateľné výduchy ventilácie a 12V zásuvka.
  • Počas sedenia vzadu pri vystretom posede si strecha tyká s hlavou, a to dosť neslušne. Pokiaľ som so svojou výškou 185 cm sedel ležérne bez toho, aby bol chrbát v spodnej časti opretý o operadlo, hlava bola mimo kontaktu so strechou. Dlhšie cestovanie pre vyšších ľudí  však môže byť v zadnom rade náročnejšie.
  • Fluence je veľmi pohodlný a tichý. Na palube je pokoj. Viac počuť odvaľovanie pneumatík a odpor vzduchu, než dieselový motor.

Renault Fluence 1,6 dCi

  • Riadenie je trochu gumové. Dokonca ani nad 100 km/hod nepritvrdí a zostáva príliš jemné. Chcelo by to priostriť posilovač. Prejazd zákrutami je však bez väčších náklonov. Aj napriek ťažšiemu motoru nad prednou nápravou netrpí nedotáčavosťou. Pretekár to však samozrejme nie je. Z diktafónu, kam si počas testovaní zaznamenávam zážitky a postrehy, som si našiel poznámku „ Perfektne žehlí jamy“. Bolo z toho cítiť práve prežitú emóciu a radosť z chovania podvozka po bratislavských cestách 🙂 A ešte jedna z tohto súdku „rozbité cesty pre Fluence, absolútne žiaden problém, neskutočné, ako tie diery ignoruje“.  Našťastie som Fluence zoznámil len s niekoľkými jamami na ceste. Občas pri vyhýbaní jednej, sa ochotne ponúkne druhá hneď vedľa 🙂  Výkon motora so slušným krútiacim momentom ma pri predbiehaní doslova ťahal za ruky. Miestami som aj na suchej vozovke mal dojem, akoby kolesá počas vyhýbacieho manévru išli po ľade, no nešli. Riadenie je skrátka mäkké.
  • Pri 3 stupňoch celzia trvalo motoru zohriať olej na prevádzkovú teplotu rovných 10 km. Po 15 minútach státia pri teplote 4 stupne celzia motor úplne vychladol a bolo potrebné ho opäť zohriať.

Renault Fluence 1,6 dCi

  • Nemá vnútorné tlačidlo pre otváranie kufra. Je to menšia nevýhoda, pokiaľ je auto špinavé.  V kufri má aspoň madlo na zabuchnutie.
  • Pri rozjazde sa auto automaticky centrálne uzamkne.
  • Permanentne na dotykovej obrazovke blikala vpravo hore hodnota teploty vonkajšieho vzduchu (3°C). Nedalo sa to deaktivovať.
  • Navigácia ukazuje v mape aj stacionárne radary, na ktoré zvukovo upozorní. Niekoľkokrát som sa tejto funkcii potešil.
  • Cúvacie senzory má Fluence v tejto výbave len v zadnom nárazníku. Bez kamery, len graficky znázorňujú odstup a zvukovo upozorňujú na prekážku. Parkovanie by však bolo aj bez senzorov pohodové pre dobrý výhľad.
  • Potenciometrom sa dá zmeniť intenzita podsvietenia celej palubnej dosky, ovládačov, ako aj budíkov.

Záver

Nestáva sa mi bežne, aby sa okoloidúci ľudia pristavili pri aute a pýtali sa, ako auto jazdí a koľko stojí. Pri Fluence som to zažil 5 krát. Postupne som začínal nadobúdať reálnu predstavu, ako sa cíti predajca v showroome.  Dizajn sa mi naozaj veľmi páči. Dielenské spracovanie ako aj použité materiály nie sú najdrahšie, no ako celok to pôsobí dobre. Jazdné vlastnosti sú nadpriemerné, motor je bez preháňania klenotom značky. Množstvu majiteľov bude spôsobovať paušálne úsmevy. Pri jeho pružnosti a výkone som čakal ďaleko vyššiu spotrebu. 1,6 dCi má však ťaviu náturu. Benzínové pumpy obchádza oblúkmi jak cyklisti retardéry.

  • Cena Fluence bez príplatkov v danej motorizácií po zľave 1 500 €: 16 790 €.
  • Cena testovacieho auta s príplatkovou výbavou:  18 250.

 

Technické údaje: Emisná norma EURO 5
Rázvor 2 702
Celková dĺžka 4 618
Šírka vrátane spätných zrkadiel 1 809
Výška 1 479
Objem batožinového priestoru 530
Prevádzková hmotnosť 1 424
Najväčšia prípustná celková hmotnosť 1 850
Objem valcov (cm3) 1 598
Maximálny výkon (kW/k) 96/130
– pri otáčkach (ot./min.) 4000
Maximálny krútiaci moment (Nm) 320
– pri otáčkach (ot./min.) 1750
Prevodovka / počet prevodových stupňov Manuálna, 6 stupňová
Maximálna rýchlosť (km/h) 200
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s) 9,8
1000 m s pevným štartom (s) 31,1
Spotreba (l/100km)
– mestský cyklus 5,7
– mimomestský cyklus 3,9
– kombinovaný cyklus 4,6
Objem palivovej nádrže (l) 60
Emisie CO2 (g/km) 119
Euro NCAP (počet hviezdičiek) 5
Intervaly prehliadok 30 000 km alebo 2 roky
Garancia 5 rokov