Automobilka Ford uvedie počas roka 2014 najmenej 7 nových modelov

15. januára 2014
Komentáre vypnuté

Spoločnosť Ford of Europe dnes oznámila, že maloobchodný predaj za celý rok 2013 vzrástol o 14 percent. Podiel spoločnosti na maloobchodnom trhu tak stúpol o celý percentuálny bod na 8,2 percenta.

Zlepšenie v oblasti maloobchodného predaja – t. j. predaja jednotlivým zákazníkom – je výsledkom strategického posunu v roku 2013, ktorého cieľom bolo zamerať sa na zdravšie kanály predaja.

„Rozhodli sme sa výrazne znížiť predaj zákazníkom s vozidlovými parkami a znížiť počet registrácií vozidiel samotnými predajcami. Vďaka novým modelom sme usúdili, že dokážeme zodpovedajúcim spôsobom zvýšiť maloobchodné tržby,“ povedal Stephen Odell, prezident spoločnosti Ford pre Európu, Stredný východ a Afriku. „Naozaj sa nám to vyplatilo. Maloobchodný predaj je výhodnejší z finančného hľadiska aj z hľadiska lepšieho imidžu značky a zostatkových hodnôt.“

Ford Focus RS

Ford Focus RS

Podiel spoločnosti Ford na maloobchodnom trhu v Európe sa zvýšil v každom z posledných 11 mesiacov a podiel na maloobchodnom trhu vzrástol v príslušnej kategórii pri každom modeli od Ka až po Galaxy. V porovnaní s rokom 2012 sa predaj značky Ford európskym maloobchodným zákazníkom a zákazníkom s vozidlovým parkom zvýšil o 7 percentuálnych bodov na 73 percent celkových tržieb, čo je o dva percentuálne body viac než priemerná hodnota v odvetví. Predaj v kategórii denného prenájmu a registrácie vozidiel predajcami sa znížili na 27 percent z 34 percent v roku 2012.

„Náš úspech v oblasti maloobchodu dokazuje, že aj vo veľmi ťažkých ekonomických podmienkach je dôležité naďalej investovať do nových vozidiel,“ povedal Odell. „Štyridsaťtri percent všetkých vozidiel značky Ford predaných v minulom roku boli úplne nové alebo značne obnovené modely.“

V minulom roku taktiež vzrástol predaj úžitkových vozidiel značky Ford. Objem predaja sa zvýšil o 6,3 percenta a podiel na trhu stúpol na 9,2 percenta, čo je najvyššia úroveň od roku 2007.

Za celý rok 2013 predala spoločnosť Ford v 19 tradičných európskych krajinách 1,1 milióna vozidiel, čím sa už šiesty rok po sebe stala druhou najpredávanejšou značkou v regióne. V decembri spoločnosť Ford zaznamenala nárast celkového objemu predaja už siedmy mesiac po sebe. Celkovo možno uviesť, že celkový podiel spoločnosti na trhu v týchto 19 krajinách bol takmer bez zmeny na úrovni 7,8 percenta napriek tomu, že na začiatku roku neboli dostupné modely Mondeo, S-MAX a Galaxy.

Ford Fiesta STFord Fiesta ST

Ford Fiesta je aj naďalej najpredávanejším modelom značky Ford. Počas roka sa predalo celkom 290 500 kusov vozidiel Fiesta, čím sa tento model stal najpredávanejším vozidlom značky Ford pred Focusom a Transitom. Podľa najnovších údajov, ktoré zverejnila organizácia JATO Dynamics, sa Fiesta stala za prvých jedenásť mesiacov roku 2013 najpredávanejším malým vozidlom v Európe.

Vo Veľkej Británii – najväčšom európskom trhu z hľadiska objemu predaja spoločnosti Ford – v roku 2013 spoločnosť posilnila svoj náskok. Rovnako zaznamenala už 37. rok po sebe vedúce postavenie v rebríčku predaja vozidiel a 48. rok po sebe vedúce postavenie v rebríčku predaja úžitkových vozidiel. Nemecko sa opäť stalo druhým najväčším trhom pre vozidlá značky Ford v Európe, pričom zostávajúce tri miesta v rámci prvej pätky obsadilo Turecko, Rusko a Taliansko.

„Sme odhodlaní stavať na pevných základoch, ktoré sme vybudovali v roku 2013. Máme jednu z najsilnejších ponúk v odvetví a v roku 2014 ju budeme naďalej posilňovať,“

povedal Roelant de Waard, viceprezident pre marketing, predaj a služby.

Zástupcovia spoločnosti Ford uviedli, že v roku 2014 spoločnosť uvedie aspoň sedem nových vozidiel vrátane modelov EcoSport, Transit, Transit Courier, Tourneo Courier, Mondeo, Mondeo Hybrid a C-Max Energi Plug-in Hybrid.