Prototyp vozidla Renault EOLAB so spotrebou len 1 l/100 km

6. decembra 2014
Komentáre vypnuté

Renault predstavil prototyp vozidla EOLAB so spotrebou len 1 l/100 km. Dizajnéri a konštruktéri sa museli na dosiahnutie tohto cieľa zamerať na tri hlavné oblasti: zníženie hmotnosti, aerodynamiku vozidla a využitie hybridných technológii Renault Z.E. Vďaka tomu vytvorili vozidlo s nízkou spotrebou a emisiami na každodenné použitie. Prototyp EOLAB je dôkazom záväzku spoločnosti Renault na podporu trvalo udržateľnej mobility, a tiež prvým výstupom programu francúzskej vlády na vytvorenie vozidla so spotrebou len 2 l/100 km.

Dizajnéri vytvorili krivky, vďaka ktorým si vozidlo „reže“ cestu cez vzduch, pridali inovácie ako aktívny spojler či iné aerodynamické prvky, ktoré znižujú odpor vzduchu. Všetky zmeny viedli až k 30% zníženiu odporu vzduchu oproti porovnateľnému vozidlu bežnej konštrukcie. Znížili aj váhu vozidla o viac ako 400 kg a to hlavne použitím nových materiálov či odstránením spätných zrkadiel, ktoré sú nahradené kamerovým systémom, ktorý obraz za vozidlom premieta na obrazovky umiestnené vo vnútri vozidla. To nie je jediná novinka, ktorú EOLAB prináša. Vozidlo je vybavené trojvalcovým benzínovým motorom s objem 0,9 l s výkonom 57 kW/75 koní a maximálnym krútiacim momentom až 95 Nm. Je spárovaný s jedinečnou trojstupňovou prevodovkou, ktorá využíva bezspojkovú technológiu, a postačuje na pokrytie rýchlostí v akých sa vozidlo pohybuje. Vďaka inovatívnej prevodovke je váha vozidla ešte nižšia. Motor je napojený na malý elektromotor v zadnej časti vozidla. Táto technológia Renault je pokrytá viac ako 30 patentmi a predstavuje revolúciu, keďže doteraz používané hybridné technológie boli veľmi ťažké a bolo ich takmer nemožné inštalovať do malých vozidiel. Hybridný pohon Z.E. je nový, kompaktný a dostupný hybridný agregát, ktorý kombinuje veľmi nízku spotrebu paliva s nulovými emisiami na tratiach do 60 km a to pri rýchlostiach do 120 km/h. V nasledujúcich rokoch sa vozidlá s technológiami Z.E. Hybrid stanú doplnkom k už existujúcej rade elektrických vozidiel Renault s nulovými emisiami.

Prototyp EOLAB vznikol v rámci nového hospodárskeho plánu francúzskej vlády, v ktorom sa Renault zaviazal vytvoriť reálne vozidlo s maximálnou spotrebou 2 l/100 km do roku 2020. Plán zameraný na inovácie a zníženie emisií myslí aj na ekonomickú stránku budúceho vozidla, pričom cena aj náklady súvisiace s prevádzkou budú podobné ako pri modeli Renault Clio.