Renault KADJAR – Crossover tak trochu inak

8. apríla 2015
Komentáre vypnuté

Renault prijal asertívny postoj k trhu crossoverov segmentu C s dizajnom, ktorý vyjadruje dynamiku, silu a dobrodružstvo. V ohnivočervenej (Flame Red), čo je farba pre uvedenie na trh, využíva Renault Kadjar zvodnosť, aby na trh priniesol čerstvý vietor.

Renault Kadjar je crossover segmentu C, ktorý ponúka vlastnosti obyčajne spájané s SUV, sedanmi a verziami kombi. Jeho kompaktné rozmery (dĺžka 4,45 m x šírka 1,84 m) a nízka strecha (1,60 m) zvýrazňujú jeho dynamický vzhľad. Predná časť navodzuje dojem sily. Rámec, v ktorom chrómový pás obopína predné svetlomety, len zdôrazňuje vizuálny dojem šírky a podčiarkuje energický charakter Kadjaru.

Výrazne tvarované 17- a 19-palcové zliatinové disky sú ďalším dôkazom silnej osobnosti tohto modelu. Pružná a atletická silueta Kadjaru stavia na svalnatom tvare blatníkov a citlivú mäkkosť jeho línií ešte viac  zvýrazňuje spracovanie dverí, ktoré splývajú s prahmi. Jemne tvarované boky a predĺžené bočné línie prispievajú k celkovému dynamickému dojmu.

„S týmto mäkkým atletickým dizajnom, ktorý predstavuje odklon od tradičných trendov v tomto segmente, Renault Kadjar prináša do sveta crossoverov prvky ducha a emócií.“

Laurens van den Acker, Senior Vice-President, Corporate Design

Kadjar nesie stopy sveta crossoverov

Svetlá výška Kadjaru 190 mm okamžite naznačí schopnosť modelu pohybovať sa mimo spevnených povrchov. Členitý tvar masky chladiča zvýrazňuje asertívny charakter vyjadrený celou prednou časťou, kým predné a zadné kryty podvozku, charakteristické pre každé SUV, vyzdvihujú dobrodružný temperament Kadjaru.

RENAULT KADJAR

Čierne blatníky opticky predlžujú dolnú časť karosérie a naznačujú dobrodružné chúťky Kadjaru a snahu uniknúť z davu, rovnako ako anodizované hliníkové strešné lišty, ktoré sú ďalším dôkazom dynamickej siluety modelu.

Kadjar, zacielené na eleganciu

Silnú identitu modelu Renault Kadjar podčiarkuje aj nová svetelná signatúra, ktorá sa prvýkrát predstavila v novom Espace. Línia LED diód denných svetiel vo forme písmena „C“ obdarúva tento model dojmom vyššej spoločenskej úrovne.

Rafinovaný, športový a dobre vybavený interiér

Kvalita interiéru Kadjaru sa okamžite prejaví na puntičkárskom spracovaní. Môže sa pochváliť jedinečným štýlom komfortu a kultivovanosti. Prístrojová doska je orientovaná v smere pohľadu vodiča a poukazuje na radosť, ktorú pociťuje osoba za volantom. Horizontálne línie palubnej dosky zdôrazňujú šírku kabíny.

Tvarované sedadlá majú športový dizajn.

Sedadlá sú pohodlné, prívetivé a ponechávajú dostatok priestoru aj v zadnom rade, ktorý zahŕňa veľkorysé bočné vedenie. Mierne zvýšená hrana sedákov zabezpečuje väčšiu oporu a prispieva k celkovému pohodliu počas jazdy. Bočné vedenie vo vrchnej časti operadla mizne, čím garantuje ideálnu pozíciu pre cestujúcich akejkoľvek postavy. Sedadlá sú plnené penou s dvojakou hustotou, vďaka čomu sú mimoriadne pohodlné a stále ponúkajú pevnú oporu. Ponuka farieb a materiálov podčiarkuje športový a uhladený dojem interiéru. Pevná presklená strecha s plochou 1,4 štvorcového metra dodáva kabíne pocit svetlosti.

Kadjar X-Mod

S chuťou po dobrodružstve a vynikajúcou stabilitou na ceste je verzia Kadjar X-Mod priam určená na oblasti mimo spevnenej vozovky. Základom sa stal výbavový stupeň Zen a tak Kadjar X-Mod  prichádza so strešnými nosičmi, prednými a zadnými krytmi podvozku vo farbe Mineral Grey a špeciálnymi 17-palcovými diskami.

RENAULT KADJAR

Je vybavený pneumatikami „Mud and Snow“ vo verziách s pohonom prednej nápravy (v kombinácii so systémom Extended Grip) aj 4×4.

Kadjar X-Mod je nielen milovníkom dobrodružstva. Ponúka pozoruhodnú úroveň všestrannosti a komfortu vďaka prvkom prevzatým z nasledujúcej vyššej verzie z hľadiska modularity a jazdných asistenčných systémov.

V štandardnej výbave prichádza so systémom Easy Break, ktorý automaticky sklopí zadné sedadlá delené v pomere 60/40 a sedadlo predného spolujazdca sklopí do tvaru malého stolčeka. Cestujúcich v zadnom rade určite potešia lakťové opierky a dodatočný odkladací priestor pod stredovou opierkou.

Kadjar X-Mod ťaží zo systému rozpoznávania dopravných značiek, kontroly vybočenia z jazdného pruhu a automatických svetlometov, ktoré v úplnom bezpečí povzbudia vodiča k husárskym kúskom a dobrodružstvu. A nakoniec automatická klimatizácia a dažďové a svetelné senzory zvýšia radosť z jazdy.

Kadjar Bose®

Kadjar Bose® v sebe spája športovú eleganciu s jedinečným akustickým zážitkom pre ešte väčšiu radosť z jazdy. Jeho základom je výbavový stupeň Intens, prináša LED svetlomety, lesklé čierne kryty spätných zrkadiel, 19-palcové zliatinové disky s diamantovým efektom, označenie Bose® na blatníkoch a logo na prahoch. Táto verzia v štandardnej výbave ponúka parkovací asistent a zadnú kameru, ktoré boli v prípade modelov Intens príplatkové.

RENAULT KADJAR

Vo vnútri sa dôraz kladie na uhladenosť, čo podčiarkuje kombinácia farieb Scandium Grey a Charcoal, chrómové rámy reproduktorov v spodnej časti dverí a exkluzívne čalúnenie so svetlosivým lemovaním pre zvýšenie elegancie. Volant je potiahnutý kožou Nappa a za príplatok sú k dispozícii aj čierne kožené sedadlá.

Táto verzia prináša výnimočnú akustickú kvalitu Bose®, od najhlbších basových tónov až po nuansy vysokých nôt. A to všetko v realistickom surround sounde. Audio systém Bose® v okamihu premení interiér automobilu na koncertnú sálu, a to vďaka:

  • 1 centrálnemu reproduktoru, ktorý vylúdi zvuk s pocitom veľkého priestoru,
  • 6 reproduktorom rozmiestnených po kabíne, ktoré zaručujú bohatý a vyvážený zvuk v prednej aj zadnej časti vozidla,
  • 1 digitálnemu zosilňovaču umiestnenému pod sedadlom spolujazdca, systému spracovania signálu Bose®, ktorý je špeciálne nakonfigurovaný podľa vlastností kabíny Kadjaru,
  • 1 subwooferu umiestnenému v batožinovom priestore, ktorý šíri hlboké a realistické basové tóny po celej kabíne.

Interiér

Dvojpodlahový batožinový priestor umožňuje vybrať si medzi „vysokou“ pozíciou s úplne vodorovnou podlahou, na ktorej je možné uložiť veľké predmety, a „nízkou“ pozíciou zameranou na maximalizáciu prepravnej kapacity v objeme 472 dm3. Možnosť rozdelenia batožinového priestoru do dvoch až troch sekcií ponúka šikovný spôsob, ako ochrániť prepravované predmety a zabrániť im v pohybe za jazdy.

RENAULT KADJAR

Interiér ponúka pozoruhodný priestor. Vzadu výška po strechu (910 mm) a priestor pre ramená 1456 mm patria v segmente medzi najlepšie. Kadjar ponúka v kabíne praktické odkladacie priestory s celkovým objemom 30 litrov. Kadjar je vybavený celým radom asistenčných systémov, užitočných pre každodenné jazdy, vrátane parkovania „bez rúk“ a zadnej kamery.

Pomoc vodičovi pri manévroch v nízkych rýchlostiach

  • Parkovací asistent Easy Park Assist: systém najprv senzormi zmeria veľkosť parkovacieho miesta, následne prevezme úplnú kontrolu nad riadením a zaparkuje vozidlo. Systém rozpoznáva tri typy parkovania: pozdĺžne, priečne a šikmé. Centrálny displej ukazuje všetky informácie súvisiace s manévrom (grafická prezentácia manévru, zadnej kamery a senzorov). Vodič počas parkovania vždy ovláda brzdový a plynový pedál.
  • Predný, bočný a zadný parkovací asistent: tento systém pomáha vodičovi zaparkovať bez toho, aby prevzal akúkoľvek jazdnú úlohu. Senzory s pokrytím 360° varujú vodiča pred rizikom kolízie.
  • Zadná kamera: počas cúvania kamera prenáša na displej obraz toho, čo sa nachádza za vozidlom. Tento obraz dopĺňajú pohyblivé a statické „tiene“ vozidla.
  • Asistent rozjazdu do kopca: táto funkcia sa pri rozjazde do kopca so stúpaním nad 3 % automaticky aktivuje na tri sekundy. Zabraňuje skĺznutiu vozidla vzad tým, že podrží aktivované brzdy.

Pomoc vodičovi k uvoľnenej a zodpovednej jazde

  • Systém rozpoznávania dopravných značiek s obmedzením rýchlosti: tento systém upozorní vodiča na najvyššiu povolenú rýchlosť a dáva mu tým možnosť nastaviť túto rýchlosť na obmedzovači.
  • Tempomat s obmedzovačom rýchlosti: tempomat udržiava stabilnú rýchlosť vozidla a obmedzovač zabraňuje prekročeniu zvoleného limitu.

Pohon oboch náprav pre preskúmanie každého horizontu

Kadjar jednoznačne ťaží zo systému elektronickej kontroly trakcie ETC (Electronic Traction Control) vyvinutého alianciou Renault-Nissan, ktorý podľa rýchlosti a adhézie v reálnom čase zabezpečuje prenos ideálnej hodnoty krútiaceho momentu na zadné kolesá.

RENAULT KADJAR

Otočný spínač na stredovej konzole ponúka tri rôzne režimy, ktoré prispôsobia vlastnosti vozidla aktuálnym podmienkam a situácii.

  • V režime „Lock“ systém elektronicky zablokuje diferenciál a prenáša 50 percent krútiaceho momentu na zadnú nápravu. Použitie tohto režimu sa odporúča na veľmi nerovných alebo šmykľavých povrchoch, napríklad na snehu, blate, štrku či piesku, a pri nízkych rýchlostiach. Režim pracuje pri rýchlostiach do 40 km/h.
  • V režime „Auto“ sa krútiaci moment automaticky rozdeľuje medzi prednú a zadnú nápravu podľa úrovne adhézie, v prípade potreby sa až 50 percent prenesie na zadnú nápravu.
  • V režime „2WD“ diferenciál pracuje len s jedinou nápravou. Tento režim je ideálny na suchom a pevnom povrchu.

Zvolený režim sa automaticky zobrazí na prístrojovej doske Kadjaru a systém vodiča v reálnom čase informuje o aktuálnom rozdelení krútiaceho momentu medzi prednou a zadnou nápravou.

RENAULT KADJAR

Verzie Kadjaru s pohonom jednej nápravy prichádzajú v kombinácii so systémom Extended Grip4. Tento systém kontroly trakcie zlepšuje stabilitu vozidla v ťažkých podmienkach, ako je sneh, blato či piesok… Systém Extended Grip je automaticky kombinovaný so 17-palcovými pneumatikami „Mud and Snow“ so špecifickým vzorom behúňa, ktorého úlohou je účinnejšie odvádzať blato, piesok alebo mäkký sneh.

Motory s vynikajúcimi vlastnosťami a nízkymi emisiami CO2

Kadjar je k dispozícii downsizingovými motormi Energy5. Všetky motory v modelovom rade Kadjar sa kombinujú so systémom Stop&Start a systémom rekuperácie brzdnej energie. Tieto agregáty zahŕňajú najnovšie technológie v oblasti redukcie trenia (olejové čerpadlo s variabilným prietokom, tepelný manažment, moderná povrchová úprava). Systémy vstrekovania paliva poslednej generácie v kombinácii s turbodúchadlami s nízkou rotačnou zotrvačnosťou vyústili do výkonu a úspornosti, ktoré konkurujú lídrom na trhu.

Kadjar prichádza s dvomi dieselovými motormi

Energy dCi 110, najpredávanejší agregát aliancie Renault-Nissan, umiestňuje Kadjar na popredné miesto v segmente z hľadiska emisií (emisie CO2: 99 g/km) a kombinovanej spotreby (3,8 litra/100 km). Energy dCi 110 má prvýkrát oceľové piesty, ktoré znižujú trenie. To vyústilo do zníženia emisií CO2 v rámci homologovaného cyklu NEDC odhadom o tri percentá.

Okrem kombinácie so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou je Energy dCi 110 dostupný aj so šesťstupňovým automatom EDC. Táto verzia má podobnú spotrebu a emisie ako verzie s manuálnou prevodovkou, no prinášajú komfort a odozvu dvojspojkovej prevodovky.

RENAULT KADJAR

Motor Energy dCi 130, dostupný pre verziu s pohonom jednej aj dvoch náprav, je nabalený technológiami, ktoré sa zrodili zo skúseností Renaultu s pretekmi Formuly 1. Vďaka downsizingu sa tento 16-ventilový diesel môže pochváliť výkonom 96 kW (130 k). Skombinovaný je so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Veľkorysý maximálny krútiaci moment 320 Nm je dostupný v širokom pásme otáčok a rovnako výrazný vo verzii s pohonom jednej aj dvoch náprav. Agregát zabezpečuje svižnú odozvu pri všetkých otáčkach. V kombinácii s pohonom obidvoch náprav je perfektne vhodný pre podmienky so zníženou priľnavosťou.

Okrem dieselových motorov je pre Kadjar k dispozícii aj benzínový Energy TCe 130 v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. S výkonom 130 k pri 5 500 ot/min a krútiacim momentom 205 Nm od 2 000 ot/min disponuje tento 1,2-litrový prepĺňaný agregát vlastnosťami dvojlitrového atmosférického motora. Vďaka technológii priameho vstrekovania a integrovanému potrubiu dodáva vysoký krútiaci moment už pri nízkych otáčkach.

Kadjar okrem toho ponúka funkcie ekologickej jazdy „Renault Driving eco2“, ktoré pomáhajú vodičovi prijať úspornejší a ekologickejší štýl jazdy.

Vybrúsená aerodynamika

Podvozok je vybavený aerodynamickými krytmi, ktoré uľahčujú obtekanie vzduchu pod ním. Crossovery sú tradične známe veľkorysou svetlou výškou a otvor v prednej časti vozidla usmerňuje tok vzduchu okolo blatníkov, čím sa zabraňuje turbulentnému prúdeniu v tejto oblasti. Kadjar môže pochváliť aktívnymi klapkami v otvoroch nasávacieho potrubia. Pri naštartovaní motora sú zatvorené a otvárajú sa automaticky až vtedy, keď je potrebné chladenie motora. Toto všetko sa pretavilo do zníženia emisií CO2 o 4 g/km a spotreby o 0,62 litra/100 km pri rýchlosti 130 km/h.