ŠKODA v januári rástla o 7,5 percent

9. februára 2015
Komentáre vypnuté

ŠKODA aj v roku 2015 udržuje rastový kurz. V januári zvýšila česká automobilka celosvetový predaj o 7,5 % na 87 000 vozidiel (január 2014: 80 900). Bol to doteraz najlepší január v histórii podniku. Nová ŠKODA Fabia, ktorá na trh vstúpila koncom roka 2014, mala rovnako ukážkový štart. V západnej Európe si tento model polepšil o 55,2 %, v strednej Európe o 50 %. V nasledujúcich mesiacoch bude modelová ofenzíva značky ŠKODA pokračovať. Okrem iného aj novou generáciou modelu ŠKODA Superb, ktorá bude mať svetovú premiéru 17. februára v Prahe.

Dobrým januárovým výsledkom ŠKODA plynulo nadväzuje na úspešný rok 2014. V minulom roku automobilka prvýkrát predala viac ako jeden milión vozidiel, presne 1,04 milióna.

„ŠKODA úspešne vstúpila do nového roka,“ hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO zodpovedný za oblasť predaja a marketingu. „Vďaka našej aktuálnej modelovej palete a novinkám, ktoré tento rok uvedieme na trh, máme dobrú štartovaciu pozíciu,“

hovorí Eichhorn.

ŠKODA vo svojej modelovej ofenzíve pokračuje aj v roku 2015. O niekoľko dní, už 17. februára, bude mať v Prahe svetovú premiéru nová generácia modelu ŠKODA Superb. Na trh bude uvedený v júni tohto roku.

V západnej Európe dodala ŠKODA v januári svojim zákazníkom 29 800 vozidiel (január 2014: 30 100). Opätovný rast dosiahla značka v Nemecku, na svojom druhom najsilnejšom trhu, keď počet vozidiel dodaných zákazníkom vzrástol o 5,7 % na 10 100 (január 2014: 9 500). Tým si ŠKODA upevnila pozíciu najsilnejšej zahraničnej značky na nemeckom trhu. Vo Veľkej Británii predala ŠKODA 5 100 vozidiel (január 2014: 5 400). Značný nárast značka zaznamenala v Írsku (1 800 vozidiel, plus 11,2 %), v Španielsku (1 600 vozidiel; plus 39,3 %), vo Fínsku (1 300 vozidiel; plus 9,6 %) a vo Švédsku (900 vozidiel; plus 19 %).

Vo východnej Európe, vrátane Ruska, zvýšila ŠKODA svoj januárový predaj o 6,1 % na 7 300 vozidiel (január 2014: 6 900). V Rusku dosiahla ŠKODA aj za pokračujúcich ťažkých trhových podmienok nárast o 8 % a dodala zákazníkom 5 100 vozidiel (január 2014: 4 700). Dvojciferným tempom rástla ŠKODA v Rumunsku (500 vozidiel; plus 40,6 %), v Srbsku (400 vozidiel; plus 64,2 %), v Bulharsku (200 vozidiel; plus 105,7 %), v Bosne (100 vozidiel; plus 6,2 %) a v pobaltských krajinách (600 vozidiel; plus 97,4 %).

Ďalší nárast dosiahla ŠKODA v januári tiež v strednej Európe. Tu si automobilka polepšila o 19,6 % na 13 400 dodaných vozidiel (január 2014: 11 200). Trhový podiel značky ŠKODA vzrástol na 21,4 %. Na českom trhu zvýšila automobilka predaj o 34,1 % na 6 300 vozidiel (január 2014: 4 700). Dvojciferným tempom rástla ŠKODA tiež v Maďarsku (800 vozidiel; plus 67 %) alebo v Chorvátsku (200 vozidiel; plus 37 %). V Poľsku dodala ŠKODA zákazníkom 4 400 vozidiel, čo v porovnaní s januárom minulého roka predstavuje nárast o 3,6 %.

Aj v Číne, na najväčšom trhu značky, pokračovala ŠKODA na začiatku roka v raste. Počet vozidiel dodaných zákazníkom v januári vzrástol o 4,7 % na 28 800 vozidiel (január 2014: 27 500). Vysoký prírastok dosiahla ŠKODA v Izraeli (2 300 vozidiel; plus 89,2 %), v Egypte (1 400 vozidiel; plus 355 %) alebo v Turecku (1 000 vozidiel; plus 123,1 %). V Indii dodala ŠKODA v januári 1 400 vozidiel (január 2014: 1 600).

Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v januári 2015 (v kusoch, zaokrúhlené, podľa modelov; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roka):

  • ŠKODA Octavia (39 600; +15,2 %)
  • ŠKODA Rapid (18 800; +19,2 %)
  • ŠKODA Fabia (11 500; -10,4 %)
  • ŠKODA Yeti (6 800; +27,1 %)
  • ŠKODA Superb (6 100; -17,6 %)
  • ŠKODA Roomster (1 800; -21,6 %)
  • ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 2 400; -16,9 %)