Laurens van den Acker, tvorca dizajnu Renault navštívil Slovensko

Pán Laurens van den Acker, Senior Vice President, Corporate Design, človek, ktorý zmenil „tvár“ vozidiel Renault a autor novej dizajnovej stratégie spoločnosti Renault navštívil Slovensko pri príležitosti predstavenia Nového modelu Renault Mégane na Slovensku.

Cena automobilu a servisu sú hlavným faktorom pri kúpe nového vozidla, avšak zákazníkovi sa automobil musí v prvom rade páčiť. Celkový imidž značky, štýl a dizajn idú ruka v ruke a ovplyvňujú nákupné rozhodovanie zákazníka viac ako akékoľvek iné faktory.

DNA konceptov

Koncepty vozidiel sú akousi ochutnávkou automobilu, ktorý bude značka v budúcnosti vyrábať. Koncepty sú pre automobilový svet to, čo haute couture pre módny priemysel. Sú duchom inovácie, ktorá je základnou súčasťou DNA Renaultu.

Renault Laurens van den Acker

Koncepty kombinujú dizajn a inováciu. Predstavujú sen. Sen verejnosti, ktorá v nich vidí budúcnosť, ale aj sen odbornej verejnosti, ktorá stavia na kreativite a verí, že sa z neho môže stať reálny produkt.

Inovácia

Za posledným 20 rokov sa stal Renault hlavným hráčom na poli automobilového dizajnu konceptov. Udržať sa na vrchole v tak ťažkej konkurencii vyžaduje byť vždy o krok pred konkurenciou. Renault Dizajn zachádza do sfér, ktoré sú ešte nezmapované, definuje inovatívne koncepty, a vymýšľa nové formy estetiky. Vývoj dizajnu prebieha vo vlnách alebo fázach, počas ktorých dospievajú jednotlivé myšlienky Renault Dizajnu.

Renault Laurens van den Acker

Väčšinu konceptov iniciuje Dizajn. Idea však môže prísť aj z oddelenia Produktu. Koncepty sú katalyzátorom inovácie.

Za pomoci konceptov oddelenie Dizajnu kladie otázky a zároveň na ne odpovedá, prináša myšlienku a vyjadruje postoj. Vývojom konceptov spoločnosť vyjadruje svoje možnosti v rámci dizajnu a inovácií. Aj keď koncepty nie sú víziou budúcich modelov Renault, show automobily (show cars), ktoré experimentujú s dizajnom a inováciou, vytvárajú pôdu pre sériovo vyrábané automobily.

Dizajn

Zrod nového konceptu je vždy jedinečná skúsenosť a zážitok. Je to o voľnej komunikácii medzi dizajnérmi a verejnosťou, ktorá svojim názorom určí kam sa až dizajnér môže posunúť. Verejnosť reaguje na koncept ako na umelecké dielo. Koncept vozidla je určitým druhom flirtovania s utópiou, ktorý je však kontrolovaný kreativitou, možnosťami a už spomínanou verejnosťou.

Renault Laurens van den Acker

Provokatívne pôsobiace koncepty často krát odrážajú kľúčové zmeny v dizajne automobilov, trendy ale aj úplne nové technológie. Vývoj dizajnu konceptov je fascinujúcim dobrodružstvom, ktoré je súčasťou automobilového biznisu.

Nová dizajnová stratégia spoločnosti Renault

Nová dizajnová stratégia spoločnosti Renault, predstavená v roku 2010 šéf dizajnérom Laurensom van den Ackerom, dáva do stredu pozornosti práve jednotlivca a jeho životný cyklus. Každý koncept predstavený od Autosalónu v Paríži v roku 2010, predstavuje ďalšiu fázu životného cyklu.

Životný cyklus

S nástupom novej signatúry spoločnosti Renault – „Drive the Change“ – a s príchodom nového riaditeľa oddelenia industriálneho dizajnu – šéf dizajnéra Laurensa van den Ackera, sa zmenil aj prístup k dizajnu vozidiel Renault, ktorý sa menil od základov. Vznikla nová dizajnová koncepcia spoločnosti Renault, ktorá dáva do svojho stredu človeka a jeho individuálne potreby.

Renault tak prináša nové automobily, ktoré vystihujú ľudské potreby v každom období životného cyklu a tým spája značku Renault a zákazníkov ešte silnejším putom. Nová dizajnová stratégia spoločnosti, sa zameriava na každé obdobie nášho života, keď sa zamilujeme, spoznávame svet, zakladáme rodinu, budujeme kariéru, po čom si chceme nájsť aj voľný čas a s vekom prichádza životná múdrosť.

Renault Laurens van den Acker, Rajcová, Mikloško

Centralizovaná okolo života a človeka, nová stratégia definuje štylistický jazyk inšpirovaný tromi kľúčovými slovami. Tieto reflektujú víziu značky: jenoduchá, zmyselná a vrúcna. Tieto formálne kódy sa odrážajú v budúcich automobiloch, vyrábaných Renaultom.

Každé obdobie životného cyklu symbolizuje okvetný lístok stratégie Laurensa van den Ackera. Zároveň každý lupeň reprezentuje jeden koncept automobilu.

Laurens van den Acker:

„DeZir bol o zaľúbení sa našich zákazníkov. S Capturom objavujú svet a s R-Spaceom prišiel čas založiť si rodinu.“

Emócie v dizajne

Prvý projekt pod novou identitou značky, vedený priamo šéf dizajnérom, bol koncept DeZir. Evokoval vášeň a lásku, ilustroval fázu „zaľúbenie sa“ v životnom cykle človeka. Tento športový koncept vozidla je vyjadrením záväzku Renaultu pre viac emotívny dizajn. Jeho krvavo červená farba a vášnivý profil vyjadruje vášeň pre autá. Koncept je poháňaný elektrickým motorom, čím komunikuje ochranu životného prostredia a automobilovú eleganciu.

Captur, R-Space, Frendzy, Twin´Z a Twin´Run – všetky tieto koncepty v sebe nesú novú dizajnovú stratégiu a ukazujú smerovanie dizajnu budúcich vozidiel.

Koncept Initiale Paris, predstavený v Ženeve v roku 2013, predstavuje víziu nástupcu modelu Espace a zosobňuje víziu vozidiel v prémiovom segmente spoločnosti Renault.

Dizajn v spoločnosti Renault

Spoločnosť Renault je populárny výrobca automobilov, ktorý vie ponúknuť to správne riešenie pre každého zákazníka so zreteľom na jeho individuálne potreby. Ponúka automobily, ktoré sa od začiatku stanú súčasťou života a životného štýlu. Renault si uvedomuje, aký dôležitý je dizajn každého vozidla.

Renault Laurens van den Acker

História oddelenia dizajnu siaha do roku 1961, kedy ako výsledok spolupráce so „stylistom“ Philippe Charbonneau, ktorý navrhol R8, „Style Renault“, vzniká prvá sekcia zodpovedajúca za dizajn. Táto sa prirodzene oddelila od oddelenia karosérií, avšak stále spadala pod inžinierske oddelenie. V januári 1988, zaniká „Style Renault“ a vzniká nové oddelenie industriálneho dizajnu, ktoré prinieslo nielen nové pohľady ale aj praktiky do sveta dizajnu automobilov.

Sekcia dizajnu, priniesla úplne nové technológie do automobilového priemyslu a pod vedením šéf dizajnéra Patricka le Quémenta sa počet zamestnancov oddelenia zdvojnásobil. Oddelenie bolo povýšené na riadiacu úroveň a vďaka tomu sa dnes podieľa na realizácii a špecifikácii priemyselnej výroby skupiny Renault.

Renault Laurens van den Acker

Inšpirovaný novou signatúrou – Drive the Change – a s novým šéfom dizajnu za kormidlom, oddelenie Dizajnu dnes siaha hlboko do histórie identity Renaultu s cieľom vyjadriť plnú dimenziu ľudskosti vo forme novej dizajnovej stratégie založenej na životnom cykle človeka.

Táto vízia spája značku Renault so zákazníkmi počas ich celého života: keď sa zamilujú, keď spoznávajú svet, založia si rodinu, pracujú, hrajú sa, keď získavajú životnú múdrosť.

Renault DezirRenault DeZir

Stratégia je prepojená s definíciou štylistického jazyka inšpirovaného troma kľúčovými slovami: jednoduchosť, zmyselnosť a vrúcnosť. Nejde však len o víziu! Každý koncept je nasledovaný sériovo vyrábaným modelom vozidla, ktoré je jednoduché a dizajnovo čisté.

Od DeZir-u k realite

DeZir bol prvým projektom pána Ackera. Predstavoval ukážku novej filozofie a dizajnu spoločnosti Renault. Znamenal tiež implementáciu novej stratégie – Životného cyklu. Predstavoval lásku, zamilovanie sa. Jeho krivky priam lákajú k dotyku a výrazná červená farba evokuje vášeň. Elektrický pohon potvrdzuje, že láska k prírode a automobilom je zlúčiteľná.

Renault DeZirRenault DeZir

DeZir znamenal štart sekvencie konceptov automobilov, ktoré dovoľujú nahliadnuť do vízie budúcnosti, presne tak, ako to vidí oddelenie Dizajnu.

Renault CAPTUR: na dobrodružnej ceste

CAPTUR je druhým modelom v poradí v novej stratégii spoločnosti. Druhá fáza životného cyklu – cestovanie, objavovanie a dobrodružstvo, ktoré prirodzene prichádza po zamilovaní sa.

Renault Captur Renault Captur

Športový crossover s atletickými líniami je na takúto cestu ideálnym spoločníkom pre dvojicu, ktorá chce objavovať svet. Poháňaný motorom Energy dCi 160 bi-turbo, koncept v sebe kombinuje zábavu, vynikajúce jazdné vlastnosti a nízke emisie CO2.

R-SPACE: miesto pre každého

Dizajnéri dostali úlohu vymyslieť jednoduché, zmyselné rodinné vozidlo, ktoré by vyjadrovalo novú dizajnovú stratégiu Renaultu v segmente MPV. Jedinečnosť je modelu R-SPACE je v jeho kombinácii zmyselnosti a jednotnej architektúry vozidla. Je tretím konceptom vyjadrujúcim rôzne etapy životného cyklu človeka.

Renault R-SPACERenault R-SPACE

Výsledkom práce dizajnérov je automobil dlhý 4,25 metra, ktorý však má krivky evokujúce športovosť a silu. Dokazuje, že aj rodinné auto môže byť sexy. Inovatívny dizajn interiéru z neho robí MPV, ktoré poslúži naozaj každému cestujúcemu, či už vodičovi, spolujazdcovi, alebo pasažierom sediacim na zadných sedadlách.

Renault R-SPACERenault R-SPACE

R-SPACE je poháňaný trojvalcom s objemom 0,9 litra a výkonom 110 k, a spárovaný s dvojspojkovou prevodovkou EDC. Tento motor ukazuje cestu, ktorou sa bude Renault uberať v budúcnosti.

Renault FRENDZY: automobil pre rodinu a prácu!

Po láske na prvý pohľad, objavovaní s modelom Captur založení rodiny spolu s R-SPACE, prichádza čas na prácu. Ide o štvrtý stupeň novej dizajnovej stratégie spoločnosti Renault. Koncept, ktorý je multifunkčný a dokáže vyjsť v ústrety ako rodine tak aj práci. Jednoznačný odkaz nového Renault dizajnu!

Renault FRENDZYRenault Frendzy

FRENDZY je multi-talentované vozidlo, ktoré môže poslúžiť rovnako firme, alebo môže slúžiť ako komfortné vozidlo na prepravu osôb.

V plne vybavenej kancelárii na kolesách nechýba ani nový BlackBerry PlayBook tablet. Vozidlo je poháňané elektromotorom.

Twin’Z: osviežujúci pohľad na mestské vozidlo

Tento koncept vznikol v spolupráci s britským dizajnérom Rossom Lovegrovom, a spojil tak dva svety, v ktorých je dizajn kľúčovým. Svet nábytku a svet automobilov. Ide o vozidlo, ktoré je moderné, dizajnové, a zábavné. Koncept vychádzal aj z kultových modelov ako bol Renault 5 a Renault Twingo.

Renault Twin'RRenault Twin’RUN

Predstavuje „hru“ v rámci dizajnovej stratégie.

Twin´Z je poháňaný elektromotorom, ktorý je umiestnený vzadu a poháňa zadnú nápravu.

Twin´RUN: mestské auto s odpichom!

Koncept, ktorý spravil z Twin´Z, pravého závodníka. Pod kapotou skrýva šesťvalec s výkonom 320 koní, ktorý je inšpirovaný motorom z Mégane Trophy. Stále však ide o moderné mestské vozidlo, ktoré má skutočný odpich. Toto moderné a hravé mestské auto sa odvoláva na históriu Renaultu v podobe legendárnych modelov R5 Turbo Clio V6.

INITIALE PARIS: umenie prémiového cestovania!

Šiestym konceptom v novej dizajnovej stratégii spoločnosti Renault iniciovanej šéf dizajnérom Laurensom van den Ackerom, je koncept, ktorý predpovedá vzhľad novej generácie modelov Espace. Koncept INITIALE PARIS, je ukážkou všetkého čo Renault dokáže. A to naozaj prémiovo.

INITIALE PARISRenault INITIALE PARIS

INITIALE PARIS je priestranný automobil, o dĺžke až 4,85 metra. Prestížny, ale bez prebytočných okázalostí. Taký je nový koncept, ktorý sľubuje nielen impozantnosť ale aj priestrannosť.

Jeho dizajn bezprostredne vyjadruje:

  • Vitalitu sedanu, prostredníctvom výraznej mriežky chladiča a svalnatými ramenami.
  • Charakter SUV, s veľkými 22-palcovými kolesami a vytvarovanými krídlami.
  • Svetelnosť a priestrannosť minivanu, vďaka preskleným plochám, ktoré sa hrajú so svetlom.

Moderné telo INITIALE PARIS je inšpirované svetom architektúry a svetom letectva. Dvoch oblastí, v ktorých sa spájajú dve inak odlišné vlastnosti – ľahkosť a odolnosť.

Nechajte nám komentár