Dacia svoju novodobú históriu píše už 10 rokov – pripravila limitovanú edíciu modelov

14. marca 2015
Komentáre vypnuté

Dacia tento rok oslavuje 10 úspešných rokov, ktoré odštartovalo uvedenie Loganu na európsky a stredomorský trh v roku 2005.

Uplynulo už 10 rokov odvtedy, čo sa Logan v roku 2005 predstavil Európe a odštartoval novú etapu v živote tejto rumunskej značky, ktorá ožila vďaka podpore Renaultu a vydala sa na cestu úspechu po celej Európe. Dacia oslavuje svoje 10. výročie špeciálnou edíciou vo všetkých modeloch (okrem vanu Dokker). Táto jednoduchá a veľkorysá limitovaná edícia odzrkadľuje imidž značky exkluzívnou farbou Cosmos Blue, niektorými charakteristickými dizajnovými prvkami, novým navigačným systémom Media-Nav Evolution a balíkom Serenity.

Dacia_66378_global_enDuster

Dacia Duster vo verzii 4WD teraz prichádza aj s motorom TCe 125, čím rozširuje doterajšiu ponuku pozostávajúcu z motorov 1.6 16v 105 k a dCi 110 k. (v závislosti od krajiny)

Jubilejná limitovaná edícia krížom celým modelovým radom

Táto limitovaná edícia je dostupná pre modely Logan, Logan MCV, Sandero, Duster, Lodgy a Dokker. Vychádza z výbavy Lauréate.

V exkluzívnej novej farbe Cosmos Blue

Modrá je tradičná farba značky Dacia. Jubilejná limitovaná edícia vzdáva hold tejto tradícii, keď do farebnej palety zahŕňa aj symbolickú a exkluzívnu farbu Cosmos Blue. Rovnaký modrý odtieň sa diskrétne nesie aj interiérom vozidla.

Exteriér: pozornosť k detailom

Jubilejná limitovaná edícia prináša niektoré špeciálne dizajnové prvky, napríklad kryty spätných zrkadiel v sivej metalíze a hliníkové disky potiahnuté tmavou kovovou farbou. Rámy hmlových svetiel na modeli Sandero sú tiež v sivej metalíze.

Dacia_66350_global_enLodgy

Interiér: puntičkárske spracovanie

Modrá sa nesie interiérom v jemných náznakoch. Osobnosť kabíny zvýrazňuje harmónia medzi tmavým interiérom, tmavomodrým čalúnením a bezpečnostnými pásmi (vpredu aj vzadu) a diskrétnym sivým stehovaním sedadiel. A k tomu špeciálne koberčeky vpredu aj vzadu.

Bohatá výbava

Limitovaná edícia ponúka bohatý výber vybavenia a jej základom je stupeň Lauréate. V závislosti od krajiny ponúka limitovaná edícia komfort klimatizácie, bezpečnosť a pokoj v duši s tempomatom s obmedzovačom rýchlosti a vymoženosť elektricky ovládaných okien vpredu aj vzadu. Veľmi užitočné pre každý deň.

Multimediálny systém najnovšej generácie

Katalóg v európskych krajinách obsahuje novú generáciu navigačného systému Media-Nav Evolution (v závislosti od krajiny). Tento veľmi užitočný systém obsahuje pripojenie Bluetooth® a rozhrania USB, zabudovanú navigáciu, dopravné informácie TMC (Traffic Message Channel) a aplikáciu AHA, ktorá uľahčuje neustále pripojenie.

Nové vlastnosti v detaile

  • palubný navigačný systém s bezplatnými dopravnými informáciami TMC a alternatívnymi trasami (v závislosti od krajiny).

Účelová aplikácia pre optimálnu konektivitu. Displej ukazuje multimediálny obsah nakonfigurovaný používateľom v aplikácii AHA, ktorú je možné bezplatne stiahnuť z mobilného telefónu. Táto aplikácia zabezpečuje vo vozidle prístup ku knižnici multimediálneho obsahu (internetové rádio, podcast, hudba, audio knihy) a rovnako aj k sociálnym sieťam Facebook® a Twitter®. Okrem toho v reálnom čase poskytuje informácie o najbližších bodoch záujmu, napríklad hoteloch alebo reštauráciách. Body záujmu je možno následne priamo kontaktovať telefonicky alebo systém môže nasmerovať vozidlo priamo do zvoleného cieľa.

Dacia DusterDuster

Ovládače na volante je možné použiť na ovládanie hlasového rozpoznávania SIRI od Apple (kompatibilné s verziou iPhone® 4S a vyššou).

  • Na farebné rozhranie pribudli nové ikony.

Dacia Media-Nav Evolution aj naďalej ponúka všetky vlastnosti, ktoré prispeli k úspechu pôvodného systému Media-Nav: veľký 18-centimetrový (7-palcový) dotykový displej a domovská stránka, ktorá uľahčuje navigáciu v šiestich menu: rádio, médiá, telefón, mapy, navigácia (s 2D aj vtáčou perspektívou) a nastavenia. Mobilné zariadenia, ako smartfóny či prehrávače MP3, je možné pripojiť k USB alebo jacku na prednej strane palubnej dosky. Funkcia Bluetooth® umožňuje prostredníctvom systému Dacia Media-Nav Evolution použiť prehrávať hudbu podľa zoznamov uložených v mobilnom telefóne bez potreby káblového pripojenia.

Limitovaná edícia je k dispozícii so všetkými dostupnými motormi Dacie

K výberu motora sa neviažu žiadne obmedzenia v obidvoch verziách pohonu Dusteru (4×2 aj 4×4).

Pokoj v duši

S cieľom priniesť vodičovi pokoj v duši limitovaná verzia prichádza s mimoriadnou ponukou, ktorá zahŕňa bezplatný balík poistenia a asistenčných služieb pre pneumatiky, bezpečnostné skrutky na kolesá a príťažlivé úverové možnosti (v závislosti od krajiny). Záruka je 3 roky alebo 100 000 km.

Dacia_66369_global_enDokker

Dacia Duster: benzínový motor TCe 125 rozširuje ponuku pre pohon 4×4

Najnovšia generácia benzínového motora rozširuje doterajšiu ponuku pozostávajúcu z benzínového agregátu 1.6 16v 105hp a dieselového dCi 110hp, v závislosti od krajiny, ktoré doteraz figurovali v katalógu pre verzie Dusteru s pohonom obidvoch náprav. Duster 4WD TCe 125 spĺňa štandard Euro 6 a ponúka aj technológiu Stop&Start so systémom rekuperácie brzdnej energie. Motor TCe 125 kombinuje radosť za volantom s flexibilitou nevyhnutnou na povrchoch s nízkou adhéziou.

Tento 4-valcový prepĺňaný benzínový motor s priamym vstrekovaním je produktom downsizingovej stratégie skupiny Renault. Tento 1,2-litrový agregát je napakovaný najnovšími technológiami, ktoré zlepšujú spotrebu (Stop&Start, znížené trenie) a ponúka rovnakú radosť z jazdy ako atmosférický dvojliter, avšak s nižšou spotrebou.

Dacia_66379_global_enDuster

Hliníkový motor so zdvihovým objemom 1198 cm3 má výkon 125 k a 90 percent maximálneho krútiaceho momentu 205 Nm je dostupných už pri 1 500 ot/min a celý krútiaci moment je dostupný v pásme 2 000 až 3 000 ot/min.

Duster 4WD TCe 125 je pružný motor s rýchlou odozvou, ktorý sa cíti doma na vidieckych aj horských cestách, ktoré vyžadujú výkon a kapacitu zrýchlenia.

Motor TCe 125 je skombinovaný so šesťstupňovou prevodovkou, ktorej hlavnou úlohou je nielen jednoduchá jazdu a optimálna efektívnosť, ale aj možnosť naplno využiť offroadový potenciál Dusteru.

Dacia_66377_global_enDuster

So skráteným pomerom prvého prevodového stupňa (5,79 km/h pri 1 000 ot/min) dokáže Duster 4WD TCe 125 v ťažkom teréne manévrovať pri veľmi nízkych rýchlostiach a umožňuje pohodlný rozjazd či už v kopci alebo s veľkým nákladom. Toto jednoduché a ekonomické riešenie má za úlohu umožniť pohodlnú jazdu v teréne, no zároveň dynamickú a radostnú jazdu na ceste.

Aj ako štvorkolka

Vodiči môžu poľahky upraviť vlastnosti vozidla a pomocou ovládača na stredovej konzole zvoliť jeden z troch dostupných režimov.

  • 4×2 – Prevodovka je zablokované v režime pohonu prednej nápravy. Tento režim je vhodný pre kvalitné a suché povrchy s vynikajúcou adhéziou, nakoľko znižuje spotrebu.
  • Auto – Krútiaci moment sa podľa adhézie povrchu automaticky rozdeľuje medzi prednú a zadnú nápravu. Na zadnú nápravu sa môže preniesť až 50 % krútiaceho momentu.
  • Lock – Systém elektronicky zablokuje diferenciály v režime 4×4 a permanentne prenáša 50 % krútiaceho momentu na zadnú nápravu. Tento režim sa odporúča pre ťažké povrchy alebo povrchy s nízkou adhéziou (sneh, blato, hlina, piesok) a pri nízkych rýchlostiach.

Hospodárny a úsporný

Duster 4WD TCe 125 ponúka nízke prevádzkové náklady. Rozvodová reťaz nevyžaduje žiadnu údržbu. Spotreba je len 6,4 l/100 km1 a emisie CO2 na úrovni 145 g/km.

Dacia_66367_global_enDokker

Ekologický režim (Eco Mode) umožňuje vodičom kedykoľvek znížiť spotrebu tým, že im pomôže prijať úspornejší a hospodárnejší štýl jazdy. Systém po aktivovaní upraví niektoré jazdné parametre obmedzením výkonu motora a kontrolou teploty v rozsahu, ktorý je akceptovateľný pre vodiča aj cestujúcich.

Indikátor zmeny prevodového stupňa (GSI) signalizuje na prístrojovej doske optimálne otáčky motora pre zmenu rýchlostného stupňa s cieľom znížiť spotrebu a emisie CO2.

Príjemná akustika

TCe 125 sa so svojou puntičkársky navrhnutou akustikou postará o tichú a plynulú jazdu, ktorá zvyšuje komfort v kabíne a ešte viac podčiarkuje moderné vlastnosti tohto motora najnovšej generácie.

POHĽAD NA TECHNOLÓGIE TCE 125 – Prepĺňaný benzínový motor s priamym vstrekovaním paliva

Motor je prispôsobený preplňovaniu a rozvody využívajú variabilné časovanie vačkového hriadeľa, ktoré má na starosti jeho natáčanie. K vstrekovaniu dochádza priamo v spaľovacej komore, čím sa optimalizuje účinnosť a riadenie využitia motora. Maximálny krútiaci moment sa dosahuje už pri nízkych otáčkach a rozsah využitia je tak mimoriadne široký. Zlepšené spaľovanie znižuje spotrebu a emisie CO2.

Dacia_66349_global_enLodgy

Stop&Start s ultrarýchlym štartom motora

Motor sa pri zastavení vozidla automaticky vypne a šetrí tak palivo. Akonáhle vodič vyšliapne spojkový pedál, motor sa okamžite naštartuje. Systém detekuje presnú pozíciu piestov a vstrekne palivo do najvhodnejšieho valca pre rýchle naštartovanie. Duster 4WD TCe 125 je vybavený posilneným štartérom, ktorý zvládne viacnásobné reštarty motora.

Rekuperácia brzdnej energie

Systém Stop&Start je prepojený so systémom rekuperácie brzdnej energie. Ako už naznačuje názov, tento systém zbiera každú voľnú energiu (zrýchlenie/brzdenie), ukladá ju do akumulátora a využíva na opätovné naštartovanie motora.

Zákazníci už 10 rokov prúdia do showroomov značky Dacia

V Európe a stredomorskej oblasti sa od uvedenia Logana v roku 2005 predalo celkovo 3,1 milióna vozidiel Dacia. V roku 2014 značka prvýkrát predala viac než 500 000 áut.

Značka neustále dokazuje svoju životaschopnosť radom siedmich modelov: Logan, Logan MCV, Sandero, Duster, Lodgy, Dokker a Dokker Van.

Po kompletnej renovácii v posledných dvoch rokoch sa Dacia môže pochváliť najmladším modelovým radom v Európe.