ŠKODA v marci absolútne ovládla trh s novými automobilmi na Slovensku, keď takmer každé štvrté predané vozidlo nieslo na kapote znak s okrídleným šípom.
Počet 1 669 predaných vozidiel v kategórii M1 znamená rekordný trhový podiel 24,84 %. V porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka zaznamenala ŠKODA nárast až o 46,28 %. Najžiadanejším modelom na slovenskom automobilovom trhu bola v marci ŠKODA Rapid. V prvom kvartáli tohto roka značka medziročne rástla o 12,70 % a jej trhový podiel predstavuje 22,94 %. Rekordné predaje zaznamenala ŠKODA aj celosvetovo, keď v marci prvýkrát v histórii predala v jednom mesiaci viac ako 100 000 vozidiel. Značka zároveň zaznamenala aj najlepší prvý kvartál v histórii.
„Marec znamenal oživenie pre celý slovenský automobilový trh. Celkový trh je však za prvý kvartál stále pod úrovňou roku 2014. ŠKODA napriek tomu v marci rástla takmer štyrikrát rýchlejšie ako trh a pripísala si takmer štvrtinový podiel. Mesiac marec sa teda na Slovensku jednoznačne niesol v znamení značky ŠKODA a nás teší, že nové modely vrátane novej Fabie zaznamenávajú tak veľký ohlas u slovenských motoristov,“
hovorí Ing. Karel Sklenář, konateľ spoločnosti ŠKODA AUTO Slovensko.
V marci zaznamenala ŠKODA rekordný 24,84-percentný podiel, keď umiestnila na slovenský trh 1 669 vozidiel v kategórii M1. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka to predstavuje nárast o 46,28 % (marec 2014: 1 141 vozidiel). Podiel značky na slovenskom trhu za prvé tri mesiace roka 2015 dosiahol úroveň 22,94 %. ŠKODA zároveň zaznamenala v prvom kvartáli medziročný rast o 12,70 %.
Najžiadanejším modelom značky aj celého slovenského automobilového trhu sa v marci stala ŠKODA Rapid s počtom 462 predaných vozidiel (liftback 216 kusov + Spaceback 246 kusov). Na druhé miesto sa posunul nový model ŠKODA Fabia tretej generácie s počtom 406 predaných kusov (hatchback 222 kusov + kombi 184 kusov). V rovnakom mesiaci si ŠKODA Octavia tretej generácie našla 380 nových majiteľov (liftback 166 kusov + kombi 214 kusov).
ŠKODA AUTO lámala rekordy aj na globálnom trhu
Najlepším prvým štvrťrokom a najlepším mesiacom vo svojej 120-ročnej histórii potvrdila ŠKODA svoj rastový kurz. Od januára do marca 2015 dodala česká automobilka zákazníkom 265 100 vozidiel, čo je o 7,2 % viac ako v porovnateľnom období minulého roka a zároveň novým rekordom za prvý kvartál. Značka tiež dosiahla nový rekordný marcový výsledok, keď prvýkrát za jeden kalendárny mesiac prekonala hranicu 100 000 predaných vozidiel. Pre modely značky ŠKODA sa rozhodlo 102 100 zákazníkov. Nová ŠKODA Fabia v strednej Európe dosiahla dvojciferný rast. V júni bude úspešné modely nasledovať nová ŠKODA Superb, ďalší míľnik modelovej ofenzívy značky.
Predaje na Slovensku – marec 2015
Model | Počet predaných ks |
Citigo | 13 |
Fabia 2 | 57 |
Fabia 2 Combi | 2 |
Fabia 3 | 222 |
Fabia 3 Combi | 184 |
Octavia 3 | 166 |
Octavia 3 Combi | 214 |
Superb | 31 |
Superb Combi | 34 |
Yeti | 120 |
Roomster | 164 |
Rapid | 216 |
Rapid Spaceback | 246 |
Spolu (M1) | 1 669 |
Globálne štatistiky
Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v marci 2015 (v kusoch, po jednotlivých modeloch; +/- v % oproti rovnakému mesiacu minulého roka):
- ŠKODA Octavia (40 300; +18,9 %)
- ŠKODA Rapid (20 500; +24,2 %)
- ŠKODA Fabia (16 800; -7,4 %)
- ŠKODA Yeti (9 300; -15,8 %)
- ŠKODA Superb (7 200; -14,7 %)
- ŠKODA Roomster (3 300; +12,4 %)
- ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 4 500; -8,8 %)
Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v 1. štvrťroku 2015 (v kusoch, po jednotlivých modeloch; +/- v percentách oproti 1. štvrťroku minulého roka):
- ŠKODA Octavia (111 900; +18,1 %)
- ŠKODA Rapid (55 500; +23,1 %)
- ŠKODA Fabia (38 600; -10,9 %)
- ŠKODA Yeti (23 000; -0,3 %)
- ŠKODA Superb (18 900; -16,2 %)
- ŠKODA Roomster (7 700; -0,5 %)
- ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 9 600; -10,7 %)