Spoločnosť BMW M pred 30 rokmi prvý raz doplnila svoju modelovú ponuku o otvorené vysoko výkonné vozidlo. Model BMW M3 Cabrio prišiel presne včas pred letom 1988 a fanúšikom motoršportu priniesol možnosť užiť si fascinujúce športové vozidlo s otvorenou strechou navrhnuté pre každodenné využitie no s technológiami pohonu a podvozka, ktoré pochádzali z pretekárskych tratí. Najnovšiu verziu tohto vozidla predstavuje aktuálny model BMW M4 Cabrio. Verzia Edition 30 Years zosobňuje úspešnú tradíciu a exkluzivitu tohto modelu.
Špeciálna edícia modelu vznikne v limitovanom počte 300 kusov a na cesty sa dostane s balíkom M Competition. Štvorsedadlové vozidlo s otváracou strechou očarí výkonom 331 kW (450 k), výfukovým potrubím M Sport, adaptívnym M podvozkom so špeciálnym režimom SPORT a mimoriadne športovo nastavenou dynamickou kontrolou stability DSC s aktívnym M diferenciálom. Špeciálne vyvinuté prvky výbavy a dizajnu zvyšujú exkluzivitu exteriéru aj interiéru.
Unikátne prvky výbavy, výnimočný vzhľad
Pre model BMW M4 Cabrio Edition 30 Years sú k dispozícii dve farby karosérie vychádzajúce z tradície vozidla. Modrá metalíza Macao Blue pripomína debut vysoko výkonného kabrioletu pred troma dekádami. Nemetalický lak Mandarin II je spomienkou na žltú farbu Dakar, ktorá sa objavila na druhej generácii modelu BMW M3 Cabrio.
Štandardnou súčasťou limitovanej edície sú vysokolesklé čierne lišty Shadow Line typických obličiek BMW pochádzajúce od BMW Individual, bočné ozdobné mriežky M, označenie modelu a kované disky kolies z ľahkej zliatiny Star-spoke. Exkluzívne pre tento výnimočný model dodávané disky kolies s priemerom 20 palcov majú matnú sivú farbu Orbit Grey.
Interiér limitovanej edície modelu BMW M4 Cabrio Edition 30 Years dostal celokožené čalúnenie kožou Merino, pričom jeho farba sa prispôsobuje farbe karosérie vozidla. K modrej metalíze Macao Blue sú na výber dve dvojfarebné kombinácie Black/Fjord Blue a Black/Silverstone. Exkluzívnou súčasťou je aj zodpovedajúce kontrastné prešívanie na opierkach hlavy ako aj M koberčeky orámované niťou rovnakej kontrastnej farby. Vozidlo nalakované farbou Mandarin II má čierny interiér so žltým prešívaním. Súčasťou všetkých verzií sú interiérové lišty Carbon Fibre.
Na prahoch dverí aj na opierkach hlavy sú vytlačené nápisy 30 Jahre Edition. Na palubnej doske v priestore pred spolujazdcom sa okrem nápisu 30 Jahre Edition nachádza aj číslo 1/300, ktoré uvádza poradie vozidla v rámci limitovanej série.
Kombinácia vysokého výkonu a radosti z jazdy s otvorenou strechou čerpá z histórie
Model BMW M4 Cabrio Edition 30 Years odráža spojenie športového vozidla a radosti z jazdy s otvorenou strechou, ktoré počas piatich generácií modelu vyzrelo do dokonalosti. Veď už prvý model BMW M3 Cabrio používal konštrukciu a technológie, ktoré pochádzali priamo z motoršportu a boli preverené pretekárskymi okruhmi.
Štvorvalcový motor s objemom 2,3 litra, štvorventilovou technikou, katalyzátorom, výkonom 143 kW (195 k) ako aj unikátna technológia odpruženia a aerodynamiky upravená karoséria vrátane výrazných blatníkov pochádzali z kupé vyvíjaného priamo pre preteky cestovných vozidiel. Roberto Ravaglia, Wilfried Vogt a Eric van de Poele už v sezóne 1987 vyhrali so svojim BMW M3 svetový, európsky aj nemecký šampionát cestovných vozidiel. Rovnako rýchly a divoký štart nabral aj predaj sériovej verzie modelu BMW M3. Keď sa v lete 1988 dostal do predaja model BMW M3 Cabrio, malo kupé za sebou už 10 000 predaných kusov. A to sa pôvodne plánovala výroba iba povinných 5 000 kusov pre potreby homologácie. Cabrio, najexkluzívnejšia verzia úspešného modelu BMW M3, si pripísala 786 vyrobených kusov. Vozidlo sa vyrábalo do roku 1991, pričom jeho výkon sa zvýšil na 158 kW (215 k). Vďaka tomu patril štvorsedadlový kabriolet medzi najrýchlejšie automobily svojho druhu.
Druhá generácia modelu BMW M3 Cabrio sa predstavila v roku 1994 a okrem iného priniesla aj pokročilý bezpečnostný systém. Radový šesťvalcový motor s výkonom 210 kW (286 k) sa postaral o ohromujúco osviežujúci zážitok z jazdy s otvorenou strechou. O dva roky priniesol ďalší vývoj radovej šesťvalcovej pohonnej jednotky ešte úchvatnejší výkon 236 kW (321 k). BMW M3 Cabrio malo vždy na palube inovatívny bezpečnostný systém, ktorý chránil posádku pri prevrátení. Keď snímače zistili nebezpečenstvo prevrátenia, vystrelili sa spoza zadných opierok hlavy dva ochranné oblúky a spolu s extrémne tuhým rámom čelného skla poskytovali pasažierom optimálnu ochranu.
Model BMW M3 Cabrio vstúpil do 21. storočia s treťou generáciou a s novým radovým šesťvalcovým motorom. Vysoko výkonný kabriolet predstavený v roku 2001 mal nízky, široký a výkonný vzhľad, pričom ho poháňal motor s výkonom 252 kW (343 k). Jeho vysokootáčkový charakter dopĺňal samosvorný M diferenciál, kompozitné brzdy a športové sedadlá s integrovanými bezpečnostnými pásmi, čo pod holým nebom prispievalo k ešte intenzívnejšiemu pretekárskemu zážitku.
Pohonnú jednotku štvrtej generácie modelu BMW M3 Cabrio predstavenej v roku 2008 upravili konštruktéri z BMW M GmbH tak, že vysokootáčkovú koncepciu nahradil motor V8. Výkon 309 kW (420 k) bol dostupný v širšom spektre otáčok, čo zvyšovalo pôsobivosť motora. Dopĺňal ho nezameniteľný zvuk osemvalcovej pohonnej jednotky, ktorý bolo počuť najmä pri otvorenej streche. Štvrtá generácia modelu BMW M3 Cabrio dostala elektro-hydraulicky otváraciu pevnú strechu. Nová konštrukcia strechy zlepšila schopnosti vozidla na pretekárskom okruhu a prispela aj k jeho celoročnej využiteľnosti.
V roku 2014 sa predstavenie piatej generácie spájalo so zmenou označenia na BMW M4 Cabrio. Výkon aktuálnej generácie modelu pochádza opäť z radového šesťvalcového motora s technológiou M TwinPower Turbo a vrátila sa aj vysokootáčková charakteristika. Jeho spontánny ťah dostupný až do vysokých otáčok a nižšiu hmotnosť oproti predchodcovi dokonale dopĺňajú na požiadanie dodávaná 7-stupňová dvojspojková M prevodovka s funkciou Drivelogic a aktívny M diferenciál. BMW M4 Cabrio tak vytvára ideálne predpoklady pre maximálny výkon na pretekárskej trati ako aj najvyššiu radosť z jazdy v každodenných podmienkach.