Dacia je vo Francúzsku na 6 mieste, v Rumunsku a Maroku na prvom, v počte predaných áut

6. marca 2014
Komentáre vypnuté

Dacia si získala dôveru zákazníkov svojím jednoznačným prísľubom veľkorysosti, spoľahlivosti a cenovej dostupnosti a vydobyla si tak miesto na automobilovom trhu.

 Dacia vypracovala ponuku ušitú na mieru rozdielnym potrebám zákazníkov na každom trhu:

  • V Európe umožnila klientom s nízkym príjmom kúpiť nové vozidlo, často prvýkrát v ich živote,
  • V regióne Euromed značka podporovala ekonomický prerod tým, že zdemokratizovala prístup na automobilový trh.

“Našich zákazníkov možno rozpoznať podľa ich schopnosti oddeliť nevyhnutné od nadbytočného, a to nielen pri kúpe auta, ale aj v ostatných oblastiach života. V roku 2005 sme Daciu predstavili Európe pod sloganom “Buďte logický, buďte Logan”. Odvtedy sa modelový rad Dacia rozšíril a v súčasnosti zahŕňa sedem modelov, no tento postoj je pre 2,7 miliónov zákazníkov značky realitou viac než kedykoľvek predtým.”

Renaud Pirel – Marketing Director, Dacia

Ďalší rok rozvoja pre Daciu

Dacia v roku 2013 zvýšila predaj o 19,3 percenta takmer na 430 000 kusov, k čomu prispel úspech modelu Duster a nová generácia radu Logan a Sandero.

Dacia sa rozvíjala aj v roku 2013 a vstúpila do šiestich nových krajín: Veľkej Británie, Írska, Nórska, Dánska, na Cyprus a Maltu. Dacia je prítomná v 43 krajinách, kde stavia na nedávno obnovenom modelovom rade s cieľom pokračovať v doterajších úspechoch.

“Obnovenie modelového radu Dacie a rozvoj našej siete umožnili pokračovať s komerčnými úspechmi aj v nových krajinách a upevňovať našu pozíciu na našich súčasných trhoch.”

Rafael Treguer – Dacia Marketing Director

Rekordný predaj v Európe

Dacia v roku 2013 zväčšovala svoj trhový podiel rýchlejšie než ktorýkoľvek iný výrobca automobilov. Počas roka sa v rebríčkoch posunula o jedno miesto nahor: v Európe je na 6. mieste a vo Francúzsku na piatom. Dacia zaznamenala v Európe rekordný predaj a počet registrácií sa medziročne zvýšil o 26 %. Dacia dosiahla výrazný rast na mnohých trhoch, najmä vo Francúzsku (+11,0 %), Španielsku (+80,9 %), Portugalsku (+74,0 %) a Holandsku (+49,0 %).

Dacia DusterDacia Duster

Vo Francúzsku postúpila Dacia o jedno miesto nahor a stala sa piatou najväčšou značkou na trhu osobných a ľahkých nákladných vozidiel.

Dacia má z hľadiska predaja štyri modely v rebríčku Top 3:

  • Duster je SUV č. 1 v segmente C;
  • Sandero je hatchback č. 3 v segmente B;
  • Lodgy je kompaktné MPV č. 2 vo svojom segmente;
  • Dokker je č. 2 medzi modelmi určenými pre voľný čas.

V Španielsku dosiahla značka vynikajúce predajné výsledky, pričom registrácie medziročne vzrástli až o 80,9 %. Dacia sa tak v roku 2013 zaradila medzi Top 10 značiek a Sandero sa stalo najpredávanejším modelom.

Vo Veľkej Británii, kde značka debutovala v januári 2013, medzičasom zaznamenala 17 146 registrácií, čo zodpovedá trhovému podielu 0,7 %. Podľa časopisu Autocar Magazine zaznamenala Dacia najúspešnejší prvý rok v britskej histórii a prekonala akúkoľvek inú novú novú značku.

Dacia, trhový líder v troch krajinách regiónu Euromed

Dacia robí pokroky aj v regióne Euromed, kde výrazne rastie v Turecku, Maroku a Rumunsku a v súčasnosti je číslom 1 v Bulharsku.

V Turecku dokázala Dacia preskočiť etablované značky a stať sa ôsmou najpredávanejšou značkou na tomto trhu. Vďaka prielomovým výsledkom modelov Lodgy (líder vo svojom segmente) a Dokker získala trhový podiel 4,3 %.

Dacia LodgyDacia Lodgy

Turecká Asociácia automobilových distribútorov v januári vymenovala Daciu za “Najrýchlejšie rastúcu značku ľahkých komerčných vozidiel”. V regióne Euromed predaj v roku 2012 stúpol o 7,4 %, pričom len v decembri prekonal 17 %.

Dacia ako č. 1 v Rumunsku a v Maroku naďalej rastie

Dacia dokázala v Rumunsku v roku 2013 v porovnaní s predchádzajúcim rokom zvýšiť svoj trhový podiel o 5,4 percenta, a to na trhu, ktorý klesol o sedem percent. S trhovým podielom 31,7 % si Dacia upevňuje pozíciu trhovej jednotky.

V Maroku zas Dacia zvýšila svoj trhový podiel o 4.4 % na 25,2 %. Logan, ktorý je tu od roka 2006 najpredávanejším osobným vozidlom, sa naďalej teší obrovskému úspechu. Modely Dokker a Duster získali v rebríčku najpredávanejších vozidiel v Maroku tretie a štvrté miesto. S trhovým podielom 10,9 % v Bulharsku prekonáva tradičných lídrov. Sandero a Duster získali druhé a štvrté miesto na trhu osobných áut, Dokker je číslom jedna v predaji ľahkých komerčných vozidiel. Bulharský Press Auto Club v decembri 2013 vyhlásil model Dokker Van za Van roka.

Komisia viac než 50 novinárov vybrala Dokker spomedzi jeho konkurentov na základe nasledovných kritérií: dizajn, motory, funkcie, jazdná bezpečnosť, cena a prevádzkové náklady.

“Sme veľmi hrdí na ocenenie Van roka. Toto ocenenie odzrkadľuje nielen kvality a úspech modelu Dacia Dokker, ale aj záväzok našich zamestnancov k rozvoju značky Dacia v Bulharsku.”

Plamen Kyaychev – Dacia Marketing Director, Bulgaria.

DACIA má viac ako milión fanúšikov na Facebooku

Nadšenie komunity fanúšikov značky Dacia dokazuje jej komerčný úspech. Dacia v novembri 2013 oslávila príchod miliónteho fanúšika na Facebooku, čo len podčiarkuje príťažlivosť značky. Dacia je na tejto sociálnej sieti prítomná od roku 2010, v súčasnosti má medzinárodnú stránku a 20 lokálnych stránok. Len turecká stránka má viac než 426 000 fanúšikov, po nej nasleduje rumunská stránka s 272 000 fanúšikov. Dacia svojej komunite ponúka exkluzívny obsah a zábavné aktivity, napríklad súťaž “Nový Duster” zorganizovanú v novembri 2013 na španielskej, poľskej a medzinárodnej stránke. Toto podujatie pritiahlo na Facebook ešte viac fanúšikov a ich celkový počet tak začiatkom roka 2014 dosiahol 1 400 000.

Dacia LoganDacia Logan

Sociálne siete predstavujú vynikajúci spôsob, ako zostať v kontakte s našimi fanúšikmi pred osobnými stretnutiami, medzi ktoré patrí Dacia piknik vo Francúzsku (15 000 účastníkov v roku 2013) alebo stretnutie na pláži v Maroku.

Nová generácia vozidiel Dacia

Uvedenie modelu Lodgy na trh v marci 2012 znamenal príchod novej generácie vozidiel značky Dacia. Táto druhá generácia si zachováva kvality vpísané do DNA Dacie a podčiarkujú úspech a dôveryhodnosť značky: bezkonkurenčný pomer priestor/cena, spoľahlivosť a jednoduchosť. Modely novej generácie zároveň získali príťažlivejší dizajn, modernú výbavu podľa požiadaviek zákazníkov a nové motory.

Nová identita značky

Vďaka novému stylingu Dacia posilnila svoju identitu, viditeľnú na všetkých vozidlách.

Modernejší dizajn exteriéru

Modely Dacia získali nový predok: maska chladiča spojená so svetlometmi vyvoláva dojem šírky. Dve vodorovné lišty vo vnútri masky navodzujú dojem sily a dodávajú autu modernejší vzhľad. Tvary svetlometov sa zjemnili a prispievajú k modernému vzhľadu auta. Svetlomety a maska chladiča tvoria kompaktný celok a dizajn prednej časti zdôrazňuje použitie čiernej farby. Bočná silueta zostáva jednoduchá s masívnymi blatníkmi, ktoré podčiarkujú silu a robustnosť automobilu. Širší rozchod a väčšie disky (15 palcov a 16 palcov pre verziu Stepway) dodávajú vozidlám stabilnejší vzhľad.

“Nový dizajn modelov Dacia je modernejší a dynamickejší, no zachováva precízny prístup k tvarom. Línie sú jemnejšie, avšak bez zbytočných ozdôb. Zatvorte oči a stále budete vedieť, na čo sa podobá. Je to jednoduché aj typické.”

David Durand – Head of Styling, Dacia range

Nová generácia modelov Dacia prináša dynamickejší vzhľad a nové metalické farby, ktoré dopĺňajú základné farby: Cendré Beige a Minéral Blue pre Lodgy a Dokker, nový odtieň Persan Blue pre Logan a Sandero, Azurite Blue pre Sandero Stepway a Comète Grey pre Duster.

S vyšším stupňom výbavy vozidlá získavajú aj príťažlivé nové materiály. Niektoré autá sú teraz dostupné s chrómovou úpravou, napríklad, na výfuku.

Atraktívnejší interiér

Rovnaká súdržnosť stylingu sa prejavuje aj vo vnútri vozidiel Dacia. Všetky automobily modelového radu Dacia charakterizuje celý rad spoločných prvkov, ktoré zdôrazňujú dôsledný prístup k stylingu: okrúhle výduchy klimatizácie, logo na volante, kľučky dverí.

Nové modely majú identickú stredovú konzolu v modernom dizajne a s pochrómovanou úpravou rámov prístrojov (v závislosti od verzie). Rovnako ako v prípade exteriéru aj vo vnútri vyšší stupeň výbavy znamená množstvo ďalších atraktívnych prvkov, napríklad vo forme lesklej čiernej povrchovej úpravy. Grafický dizajn sedadiel sa zmenil tak, aby zodpovedal rôznej úrovni prevedenia, napríklad vo forme kvalitnejších textílií.

Dacia DusterDacia Duster

Jedinou výnimkou z pravidla je Duster s prepracovanou prednou časťou, ktorá podčiarkuje jeho všestranný charakter na cesty aj do terénu. Vo vnútri je okamžite rozpoznateľný ako “štvorkolka” a na novej palubnej doske a stredovej konzole ihneď zaujmú vertikálne línie, ktoré zdôrazňujú celkový robustný vzhľad modelu.

Veľkorysé spoločné vlastnosti

Vozidlá novej generácie značky Dacia sa predávajú s väčším počtom prvkov a vo výbave, ktorú zákazníci očakávajú, no za rovnako atraktívnu cenu.

Všetky modely značky Dacia sú dostupné s dvomi multimediálnymi systémami

  • Dacia MEDIA NAV, multimediálny navigačný systém s veľkým dotykovým displejom. Jednoduché a intuitívne ovládanie, veľký 7-palcový dotykový displej (18 cm) a domovská stránka uľahčujú používateľom navigáciu medzi šiestimi funkciami v menu: rádio, médiá, telefón, mapa, navigácia a parametre.

Dacia MEDIA NAV obsahuje technológiu Bluetooth®, ktorá umožní telefonovanie či počúvanie hudby, ako aj navigačný systém s možnosťou zobrazenia 2D alebo 3D (Birdview). Osobné prenosné zariadenia, ako telefóny či prehrávače MP3, je možné pripojiť do audio alebo USB rozhraní, ktoré sú pre ľahší prístup umiestnené na čelnej strane.

  • Dacia Plug&Radio je potrebný, no jednoduchý multimediálny systém, ktorý pozostáva z rádia, prehrávača CD kompatibilného s formátom MP3, technológie Bluetooth® a audio a USB rozhraní na čelnej strane.

Prvky pre jazdný komfort

Všetky vozidlá modelového radu sú už v štandardnej výbave k dispozícii s posilňovačom riadenia (verzia Euro5), čo už od základného stupňa zlepšuje jazdný komfort.

Kompletná sada prístrojov. Všetky modely Dacia sa predávajú s novou ergonomicky tvarovanou prístrojovou doskou s tromi prístrojmi, ktorá spĺňa vyššie požiadavky na kvalitu. V závislosti od verzie ukazujú vonkajšiu teplotu, čas, šípky smeroviek a údaje palubného počítača, vrátane aktuálnej a priemernej spotreby, dojazdu v litroch a kilometroch, vzdialenosti k tankovaniu a vzdialenosti k najbližšej plánovanej servisnej prehliadke.

Nová generácia modelov Dacia sa predáva s novou výbavou: obmedzovač rýchlosti, tempomat, zadné parkovacie senzory a automatické zamykanie po rozjazde. Veľký dôraz sa kladie aj na bezpečnosť: k systému ABS pribudol vo všetkých modeloch brzdový asistent (EBA). Systém elektronickej kontroly stability je už v štandardnej výbave väčšiny modelov (za príplatok v základnej verzii Lodgy a pre Dokker od stupňa Ambience).

Dacia DokkerDacia Dokker

Všetky verzie modelu Duster, ktoré sú vybavené systémom ESC, dostávajú aj asistenta rozjazdu do kopca. Tento prvok uľahčuje rozjazd vozidla v stúpaní tým, že na dve sekundy podrží vyšší tlak v brzdovom systéme, čím dáva vodičovi čas na plynulý rozjazd. Ak vodič dve sekundy nereaguje, asistent postupne uvoľní tlak a vozidlo sa môže pohnúť.

Rad vylepšených, moderných motorov

Rýchlosť, s akou Dacia rozširuje a obnovuje rad motorov, dokazuje jej schopnosť rozvíjať ponuku podľa potrieb zákazníkov.

Moderné úsporné benzínové motory

TCe 90

Úsporný motor TCe 90 sa predáva s modelmi Logan, Logan MCV, Sandero a Sandero Stepway. Spája v sebe jazdné vlastnosti s nízkymi emisiami CO2, spotrebou a nízkymi prevádzkovými nákladmi, turbodúchadlo s veľmi nízkou rotačnou zotrvačnosťou a variabilné časovanie ventilov. Tento benzínový trojvalec s objemom valcov 898 cm3 dosahuje výkon 66 kW (90 k) pri 5 250 ot/min. Vďaka krútiacemu momentu 135 Nm dostupnému od najnižších otáčok (90 % od 1 650 ot/min) zabezpečuje tento motor plynulú a pokojnú jazdu. Dojazd na jednu nádrž je v porovnaní s jeho predchodcom 1.6 MPI 90 takmer o 30 % lepší.

TCe 115

TCe 115, ktorý je k dispozícii pre modely Dokker, Dokker Van a Lodgy, patrí medzi prvé prepĺňané benzínové motory s priamym vstrekovaním z dielne Renaultu. Hliníkový blok motora je ideálny pre ľahšie vozidlá. Úsporný a príjemný s optimalizovaným objemom valcov (1,2 l) a výkonom 115 k zaručuje vlastnosti porovnateľné s 1,6-litrovým motorom. Krútiaci moment 190 Nm zodpovedá dvojlitrovému motoru, pričom 90 % momentu je dostupných od 1 500 ot/min a 100 % v rozpätí 2 000 až 4 000 ot/min, čo zabezpečuje svižné zrýchlenie. TCE 115 stavia na úspore paliva a nízkych emisiách CO2.

TCe 125

TCe 125 je prvýkrát dostupný v modeli Dacia Duster. Tento prepĺňaný benzínový motor je výkonný, s výkonom 125 k a krútiacim momentom 205 Nm pri 2 000 ot/min kombinuje rýchlu odozvu a zrýchlenie už pri nízkych otáčkach.

TCe 125 je okrem toho úsporný a spolu s bezúdržbovou rozvodovou reťazou znamená nízke prevádzkové náklady. V kombinácii so šesťrýchlostnou prevodovkou v modeli Nový Duster ponúka rýchlu odozvu a zároveň aj nízku spotrebu a emisie CO2.

Nová generácia dieselového motora 1.5 dCi: ešte vyšší výkon a úspornosť

Motor 1.5 dCi už získal ocenenie pre svoju spoľahlivosť, výkon a nízku spotrebu a je najpredávanejším agregátom skupiny Renault. A v súčasnosti sa podrobil ďalšej modernizácii. Najnovšia generácia získala účinnejší vstrekovací systém a turbodúchadlo a s nimi sa krútiaci moment zvýšil 20 Nm. Vzrástol pôžitok z jazdy a emisie CO2 sú pod prísnou kontrolou.

Motor 1.5 dCi je dostupný pre všetky modely vo výkonových verziách 75 k a 90 k a pre modely Lodgy a Nový Dacia Duster vo verziách 90 k a 110 k.

Najkomplexnejšia ponuka motorov na LPG na trhu

Keďže LPG sa na čerpacích staniciach predáva za menej než jedno euro za liter, Dacia naďalej propaguje toto palivo ako múdru alternatívu. LPG verzie motorov sú v závislosti od krajiny k dispozícii pre celý modelový rad Dacia (okrem Sandero Stepway). Nový Logan, Logan MCV a Sandero sa predávajú s motorom 1.2 16V 75 LPG, Daciu Duster 4×2 poháňa verzia benzín/LPG 1.6 16v 105 LPG vo výbavových stupňoch Duster, Ambiance a Lauréate (v závislosti od krajiny). Motor 1.6 MPI 85 LPG pre kombináciu palív benzín/LPG je k dispozícii pre Lodgy a Dokker.

Spoľahlivosť

Spoľahlivosť na základe skúseností skupiny Renault. Dacia sa v roku 2013 zaradila medzi najspoľahlivejšie značky v rebríčku 20 najpopulárnejších značiek vo Francúzsku (anketa o spoľahlivosti časopisu Auto Plus – pomer počtu porúch k počtu celkovému počtu vozidiel od roka 2005). Dacia profituje zo skúseností skupiny Renault v oblasti kvality a z prísnych procesov a štandardov Aliancie Renault-Nissan.

Továrne Casablanca, Tangiers a Pitesti rovnako ako všetky priemyselné areály skupiny zaviedli stratégiu Renault Production Way. Tento prístup, ktorý je spoločný pre všetky fabriky skupiny Renault, obsahuje prísne výrobné štandardy, aby splnili jednu z kľúčových požiadaviek: vyrábali produkty vysokej kvality.

Dacia ťaží aj zo spoľahlivosti motorov Aliancie, napríklad najpredávanejšieho agregátu 1.5 dCi, ktorého sa v roku 2013 predalo viac než milión exemplárov. Skúsenosti Nissanu v oblasti vozidiel s pohonom 4×4 boli prínosom pre Novú Daciu Duster. Anketa o spoľahlivosti francúzskeho spotrebiteľského časopisu Que Choisir už tretí rok po sebe označila Daciu ako výrobcu, ktorého automobily majú najlacnejší servis. Na ankete, ktorú časopis vykonal vo februári 2014, sa zúčastnilo 30 000 vodičov z Belgicka, Španielska, Francúzska, Talianska a Portugalska.

Tento výsledok odzrkadľuje neutíchajúce úsilie Dacie o to, aby jej zákazníci získali:

  • vozidlá s modernými a úspornými motormi,
  • konkurencieschopnú popredajnú ponuku (diely a servis),
  • vynikajúcu zostatkovú hodnotu,
  • a nákupnú cenu, ktorá zostane nezmenená aj napriek modernizácii a lepšej výbave nových vozidiel.

Pokoj v duši na ceste aj v servise

Záruka výrobcu na 3 roky / 100 000 km sa vzťahuje na všetky vozidlá v modelovom rade. Autá je možné opraviť v ľubovoľnej dílerskej sieti s najvyššou úrovňou skúseností a originálnymi náhradnými dielmi. A pre ešte väčší pokoj v duši Dacia ponúka možnosť zmluvného predĺženia záruky.