Plochodrážna závodná dráha Ellermühle v Landshute v Nemecku sa stala svedkom jedného zaujímavého športového zápolenia. Na takmer 400 metrov dlhom plochodrážnom ovále sa v ostrom driftovacom súboji stretol popredný nemecký motoristický novinár idúci v BMW M235i M Performance s predajcom BMW Motorrad a súčasne štvornásobným majstrom sveta Karlom Maierom sedlajúcom plochodrážny motocykel.
Vodič a motocyklista na tom nemohli byť už na začiatku rozdielnejšie. BMW M235i M Performance poháňa trojlitrový radový zážihový šesťvalec BMW TwinPower Turbo s výkonom 326 koní a krútiacim momentom 450 Nm. Pohotovostná hmotnosť činí 1 470 kg a na dĺžku vozidlo meria takmer štyri a pol metra. Naproti tomu plochodrážny motocykel má vzduchom chladený jednovalec s objemom 500 cm3, váži 80 kg (podľa plochodrážnych predpisov), vystačí si len s jedným prevodom a nemá brzdy. Špeciálne vyvinutý motocykel spaľujúci metán poskytuje výkon 80 koní a bol navrhnutý výlučne pre plochodrážne súťaže.
BMW M235i vybavené Originálnym príslušenstvom BMW M Performance sa na landshutskej plochej dráhe širokej približne 12 metrov ukázalo ako ideálne driftovacie náčinie. Svetoznáma jazdná dynamika BMW je výsledkom rozloženia hmotnosti v pomere 50:50, nízkeho ťažiska, zníženého športového podvozku BMW M Performance (v porovnaní so štandardným podvozkom je o 20 mm nižší), mechanického samosvorného diferenciálu na zadnej náprave a kovaných 19-palcových kolies z ľahkých zliatin. Jeho šesťvalcový motor BMW TwinPower Turbo bol v júni 2014 ocenený titulom Motor roka. S maximálnym krútiacim momentom 450 Nm, dostupným v rozmedzí od 1 300 až po 4 500 1/min, ponúka tento motor konzistentný nástup výkonu v celom rozsahu využiteľných otáčok a skvele dopĺňa starostlivo vyvážený podvozok.
Napriek veľmi rozdielnej profilácií týchto dvoch strojov sa vodičovi a aj jazdcovi na motocykli podarilo naplniť spoločný cieľ: päť hodín “radosti z driftovania” na pretekárskom okruhu. Úplne prvé stretnutie s plochodrážnym motocyklom dalo modelu BMW M235i M Performance šancu preukázať dynamické schopnosti aj inde ako len na asfalte.
Päť hodín nepretržitej jazdy bokom však nedokázali uspokojiť apetít Karla Maiera. Bývalý majster sveta zakončil deň niekoľkými ďalšími kolami na okruhu na špeciálne upravenom motobiku BMW S1000 RR obutom do pneumatík s hrotmi. RR váži s plnou nádržou len mierne cez 200kg a vyvinie maximálny výkon 193 koní. Avšak smerová stabilita, vynikajúca ovládateľnosť a komunikatívne reakcie tohto superšportového motocykla dovolili Maier predriftovat celý okruh a tak dynamicky zavŕšiť mimoriadny deň.