Renault má novú, o 25% úspornejšiu 1,6 litrovú pohonnú jednotku s výkonom 160 koní

20. februára 2014
Komentáre vypnuté

Renault – úspešný dodávateľ motorov F1 – využíva svoje skúsenosti a snaží sa technológie F1 dostať  čo najrýchlejšie do produkcie. Prostredníctvom radu motorov Energy ponúka skvelé jazdné vlastnosti  čo najväčšiemu počtu motoristov. Posledným prírastkom do rodiny je dízlový agregát Energy dCi 160 Twin Turbo. Je to prvý dízlový motor Renaultu, ktorý využije výhody dvojitého turba.

Tento agregát sa vďaka objemu valcov 1 598 cm³,  výkonu 118 kW / 160 k, a skvelému maximálnemu krútiacemu momentu 380Nm, môže pochváliť parametrami, ktoré poznáme z 2-litrových motorov. Navyše prináša nová motorizácia úspory na palive a CO2 až vo výške 25%!!!

Lepší výkon vďaka expertíze na poli dvojitého turba

Použitie technológie „Twin Turbo“ v tomto dízlovom motore zabezpečuje silný ťah pri nízkych otáčkach a zároveň povzbudzuje výkon aj vo vysokých otáčkach. Zjavný odpich pri pridaní zvyšuje pôžitok z jazdy.

Systém, sa skladá z dvoch sekvenčných turbodúchadiel:

  • Prvé z nich zabezpečí vysoký krútiaci moment pri nízkych otáčkach a prináša tak 90% maxima krútiaceho momentu už od 1 500 otáčok / min. Znamená to lepšie zrýchlenie pri nízkych a stredných otáčkach.
  • Druhé turbo sa preberá k životu pri vyšších otáčkach a produkuje výkon až 100k / liter. Umožní Vám tak hladké a priame zrýchlenie až do maximálnych otáčok.

motor Renault energy 1,6 160 koni

Motor vždy pracuje tak, aby zabezpečil čo najoptimálnejšiu energetickú účinnosť, čo prirodzenie vedie k zníženiu spotreby pohonných látok a produkcie CO2.

Hi-tech technológie priamo z F1

Znalosti v oblasti sofistikovaných turbodúchadiel však nie je jediná spojitosť medzi 1,6 litrovým agregátom Renault Energy F1 a Novým Energy 160 dCi. Novinka v motorizácii využíva množstvo technológií, ktoré vznikli vďaka „know-how“ spoločnosti Renault v seriáli F1, a to najmä spôsoby chladenia a znižovanie trenia:

  • Priečny systém prúdenia vody umožňuje rýchlejšie a účinnejšie chladenie spaľovacej komory,
  • U profil, „U-Flex“, prispôsobuje piesty zmenám na stenách valcov, prostredníctvom zmeny tlaku, čím získa optimálny kompromis medzi účinnosťou a trením,
  • DLC („Diamond Like Carbon“) perfektná úprava zdvíhatiek ventilov, ktorá taktiež znižuje trenie.

Pre funkčnosť dvojitého turba funguje systém vstrekovania paliva pod tlakom 1800 barov. To je v súlade s právnymi predpismi emisií Euro 6b. Motor je vybavený filtrom častíc Nox Trap.

Vďaka svojej účinnosti bude tento motor bez problémov poháňať väčšie vozidlá a bude predovšetkým k dispozícii pre budúce modely Renault v segmentoch D a E.