Richard Gonda prežil úspešný štart šampionáte Renault Sport Trophy v novom prototype RS01. Opäť dokázal svoju rýchlosť a úspešne vybojoval v belgickom Spa – Francorchamps dve pole position.
Vo svojom hodnotení vytrvalostných pretekov zvíťazil, s tímovým kolegom skončili na treťom mieste a len nešťastná hromadná havária v šprintových pretekoch mu znemožnila potenciálne víťazstvo, keď musel s poškodeným autom odstúpiť z prvého miesta.
Richard Gonda ovládol začiatok belgického víkendu World Series by Renault a šampionátu Renault Sport Trophy. Už prvé tréningy, kvalifikácia a prvé vytrvalostné preteky sa viedli v tempe Gondu a ART Tímu. So skvelým náskokom vyhral kvalifikáciu, ktorou získal historicky prvé Pole Position šampionátu do vytrvalostných pretekov a do svojich Prestige šprintových pretekov.
Sobotňajšie vytrvalostné preteky Richard po skvelom letmom štarte viedol. Náskok na druhého D. Capitania (Oregon) si dokonca dokázal postupne zvyšovať. Do povinnej zástavky v boxoch, ktorú ART Junior tím absolvoval medzi prvými, bol Gonda stále lídrom, no pri výmene jazdcov tím stratil čas úpravami na nastavení auta a francúzsky kolega Andrea Pizzitola sa na trať vrátil už na treťom mieste, na ktorom preteky aj dojazdil. Tým, že Gonda viedol až do výmeny jazdcov, pripisuje si body do celkového hodnotenia Prestige jazdcov a stal sa lídrom šampionátu.
Gonda:
„Udržal som prvé miesto od štartu až do pitstopu, no pri výmene jazdcov sme stratili veľa času. Napriek tomu, že sa Andrea snažil stratu dohnať, dojazdili sme na treťom mieste, za ktoré som veľmi rád. Máme rýchlosť a máme aj na víťazstvo. Zajtra mám svoje šprintové preteky, do ktorých štartujem opäť z Pole Position, takže zajtra bojujeme znovu.“
Nedeľné šprintové preteky jazdcov Prestige kategórie Renault Sport Trophy, do ktorých Richard Gonda štartoval z pole position, začali výborne, avšak jazdci S. Constantini a Max Braams v prvej zákrute nedobrzdili a spôsobili tak hromadnú haváriu, z ktorej vyšiel Gonda so značne poškodeným automobilom a z pretekov musel odstúpiť. V rámci celkového hodnotenia Prestige jazdcov sa teda dostal na druhé miesto.
Gonda neskrýval sklamanie:
„Je to škoda. Preteky som viedol, štart mi skvele vyšiel, no bohužiaľ sa nedá ovplyvniť správanie sa iných pretekárov na trati. Poškodenie zadnej časti auta bolo natoľko veľké, že sa nedalo pokračovať v pretekoch a musel som odstúpiť. Verím však, že najbližšie na Hungaroringu sa mi podarí zvíťaziť. Rýchlosť na to máme, v tíme aj s kolegom Pizzitolom sme zohratí. Tím pracuje maximálne profesionálne, panuje tu skvelá atmosféra, čomu sa teším a určite sa nám to čoskoro podarí zúročiť.“
Podujatia World Series by Renault sú naozaj obľúbené, počas víkendu v Spa – Francoschamps prišlo spolu až 74 000 divákov.
O Renault Sport Trophy v skratke:
Každý tím je zložený z dvoch jazdcov “Elite” a “Prestige” kategórie. Renault Sport Trophy je pod zaštitou a športovým dohľadom FIA, a ako má titul “Medzinárodná séria schválená FIA.”
Každé stretnutie Renault Sport Trophy zahŕňa tri preteky:
- “Endurance” preteky – vytrvalostné preteky (60-90 minút + 1 kolo), kde sa striedajú obaja piloti tímu
- 2×25-minút šprintové preteky, samostatné preteky jazdcov Presige kategórie a Elite kategórie
- 2 x kvalifikácia (1 x Prestige, 1 x Elite jazdec) kvalifikujú sa na vytrvalostné preteky aj na šprintové preteky
Každá kategória má svoje samostatné hodnotenie a hodností sa zvlášť a výsledok dvojíc vo vytrvalostných pretekoch. K dispozícii je povinný Pit Stop s výmenou jazdcov, čo dáva jazdcom príležitosť o rýchle predanie informácii a zmene stratégie v ich úsilí o stupne víťazov. Všetky preteky sa vysielajú na Motors TV, a po každých pretekoch sa vyrába relácia Magazín WSR.