Ženeva 2014: Renault Twingo s motorom vzadu

5. marca 2014
Komentáre vypnuté

Nový Renault Twingo v duchu svojich predchodcov ponúka nielen pestré farby a pôžitok z jazdy, ale kombinuje dynamiku s výnimočne milým výzorom. Štyri farby karosérie, ktoré sa predstavili na ženevskom autosalóne, zodpovedajú farbám prvej generácie, no spolu s novým personalizačným programom umožnia majiteľom vyjadriť svoju osobnosť: od športovej alebo zrelej, po ženskú alebo mužnú. Farby nájdeme aj po celej kabíne, dokonca aj v množstve úložných priestorov.

“Nový Renault Twingo bol inšpirovaný nielen pôvodným Twingom, ale aj modelom Renault 5. Ide o moderný prístup k téme mestského auta s dôrazom na inovácie z hľadiska línií a architektúry. Nové Twingo je veselé, hravé a žiarivé mestské auto. Je ultramanévrovateľné, priestranné a úžasne praktické. Nebudete mať pokoj, kým si nesadnete za volant a nezoberiete ho na jazdu.”

Renault Twingo

Laurens van den Acker, Head of Industrial Design, Renault

Hravý, energický styling

Podobne ako predchodca aj Nové Twingo prichádza so štyrmi žiarivými “popovými” farbami (svetlomodrá, biela, žltá a červená), čo je neklamným znakom, že duch Twingo žije a je skutočne späť!

Nové Twingo zapadá do novej dizajnovej stratégie Renaultu a predstavuje okvetný lístok “Hraj sa” v pláne založenom na životných cykloch. Buduje tak na ideách, ktoré preskúmali aj koncepty Twin’Z a Twin’Run predstavené v prvom kvartáli 2013.

Mimoriadne originálna architektúra modelu Nové Twingo zabezpečuje nadpriemerne svižný handling a veselý výraz, ktoré vďaka krátkej kapote a priestrannej kabíne tvoria jedinečný profil.

Zároveň sa môže pochváliť kompaktnými rozmermi, veď od nárazníku po nárazník meria len 3,59 metra. Práve vďaka krátkym predným a zadným previsom a umiestneniu kolies v rohoch vozidla je rázvor 2,49 metra, čo predstavuje rekord v tejto triede a zdôrazňuje priestrannosť interiéru.

Renault Twingo

“Koncepcia modelu Nové Twingo a najmä umiestnenie motora vzadu vyústili do originálnych a zaujímavých rozmerov. Výzvou pre dizajnérov bolo vytvoriť pekné vyvážené tvary, ktoré by boli chápané ako kompaktné, no zároveň by naznačovali priestrannú kabínu. Veľmi krátky nos a umiestnenie kolies významnou mierou tento dojem posilňujú.”

Kenneth Melville, Small Car Design Director (Twingo, Clio, Captur)

Pôsobivý styling

Predok modelu Nové Twingo obsahuje hlavné dizajnérske črty značky, vrátane výrazného loga Renaultu na čiernom podklade. Výraznú osobnosť nového mestského autíčka zdôrazňuje rebrovaná kapota a veľké svetlomety. Smerovky vo vrchnej časti svetlometov majú tvar viečok. Asertívny výraz modelu Nové Twingo dodatočne zvýrazňujú kruhové denné svetlá označené štyrmi svetelnými bodmi. Široký nasávací otvor v dolnej časti nárazníka dotvára pôsobivú tvár modelu Nové Twingo.

Renault Twingo

“Chceli sme, aby Nové Twingo bolo kedykoľvek rozpoznateľné, za dňa či v noci.”

Raphaël Linari, Lead Exterior Designer, Renault Twingo

Bočná línia sa ťahá pozdĺž celej dĺžky vozidla, od predných smeroviek až po zadnú časť. Táto základná línia, ktorá je najvýraznejšia v miestach, kde prechádza ponad blatníky, najmä vzadu, hrá dôležitú úlohu v solídnom a robustnom dojme, ktorý Nové Twingo zanecháva.

Renault Twingo

Kľučky zadných dverí sú ukryté a dodávajú modelu vzhľad trojdverového auta, hoci Nové Twingo má prvýkrát vo svojej histórii päť dverí.

Rozmery auta v závislosti od verzie zvýrazňujú dekoratívne grafické prvky, ktoré podčiarkujú jeho dynamickú a zároveň robustnú siluetu.

Veľké zadné svetlá dopĺňajú profil bočných línií modelu Nové Twingo a sú neoddeliteľnou súčasťou veľkého zadného skla, ktoré je charakteristickou črtou zadnej časti auta.

Moderný dizajn inšpirovaný bohatým dedičstvom

“Výrazne nás inšpirovalo jedinečné dedičstvo modelu Renault 5 a pôvodného Twingo. Tieto dva modely vďaka ich jedinečnej osobnosti a okúzľujúcemu výzoru ovplyvnili náš prístup k dizajnu nového mestského automobilu, ktorý sa už pevne usadil v dnešnom myslení.”

Renault Twingo

Kenneth Melville, Small Car Design Director (Twingo, Clio, Captur)

Tvar predných svetlometov, predĺžené bočné línie a dizajn piatych dverí pripomínajú Renault 5 Turbo, nezabudnuteľný športový derivát modelu R5 s motorom vzadu. Niektoré grafické prvky z personalizovaného balíčka Nového Twingo vzdávajú poctu práve tomuto dedičstvu.

Nové Twingo: priestranné, praktické a ultramanévrovateľné

Vďaka smelému rozhodnutiu o umiestnení motora vzadu môže Nové Twingo ponúknuť oveľa väčšiu pohyblivosť a priestrannejšiu kabínu, než by sa očakávalo od vozidla dlhého len 3,59 metra.

Svižný handling je najväčším prínosom tejto koncepcie. Umiestnenie motora vzadu poskytlo dizajnérom väčšiu slobodu pri navrhovaní prednej časti auta. Priemer otáčania 8,65 m modelu Nové Twingo zlepšuje manévrovateľnosť v stiesnených priestoroch. V porovnaní s konkurenciou potrebuje na otočenie o 180° o meter menší priestor.

Zvýšený posed

Zo zvýšenej polohy sedadiel vyplýva jednoduchý vstup do vozidla, lepší pocit z priestoru kabíny a vynikajúci výhľad do všetkých strán. Navyše vďaka skrátenej kapote a veľkému čelnému sklu ponúka Nové Twingo najlepší výhľad vo svojej triede, pričom predné vertikálne zorné pole dosahuje 12 stupňov.

Renault Twingo

Dodatočný priestor pre posádku

Hoci je Nové Twingo o 10 cm kratšie než jeho predchodca, vzdialenosť od palubnej dosky k zadným dverám je o 22 cm väčšia. Kratšia kapota uvoľnila vpredu dodatočný priestor pre posádku vozidla.  Rázvor 2,49 m (predĺženie o 13 cm) zabezpečuje veľkorysý priestor v kabíne vpredu aj vzadu a z hľadiska priestoru pre kolená ponúka s 13 cm najviac vo svojej triede.

Jediné mestské auto schopné prepraviť 2,2-metrový náklad – s dospelým na zadnom sedadle!

Plochá podlaha, delená zadná lavica 50/50 s dodatočným úložnými priestormi a dopredu sa sklápajúce operadlo spolujazdca zabezpečujú vysoko variabilný interiér, ktorý sa ľahko prispôsobí momentálnym potrebám motoristu.

S motorom ukrytým pod podlahou je batožinový priestor (219 dm3) veľmi praktický, k čomu prispieva pravouhlá podlaha a fakt, že blatníky nezasahujú do dostupného priestoru. Plochá nakladacia hrana je ideálna pre nakladanie a po sklopení operadla delenej zadnej lavice 50/50 sa podlaha batožinového priestoru zväčší na 1,35 m. Sklápacie operadlo sedadla spolujazdca umožní prepravovať v Novom Twingu náklady dlhé až 2,2 metra. To je o 22 cm viac než v súčasnom modeli a predstavuje slušný počin pre auto dlhé len 3,59 metra!

“O koncepcii s motorom vzadu sme premýšľali už nejaký čas. Od časti našich dizajnérskych tímov to vyžadovalo odvahu a kreativitu, aby úplne prehodnotili spôsob využitia priestoru automobilu. Nové Twingo je mimoriadne inovatívne a pozoruhodné pre viacero vlastností nevyhnutných pre mestské auto, najmä pre svoju manévrovateľnosť, výhľad a priestor pre cestujúcich.”

Christian Steyer, Chief Engineer, New Twingo

Umiestnenie motora vzadu: inovácia, ktorú umožnili skúsenosti odborníkov Renaultu na motory

Výber koncepcie s motorom vzadu v modeli Nové Twingo prináša celý rad výhod. Najvýznamnejším krokom bolo nájsť spôsob, ako umiestniť moderný motor do tak malého priestoru. Predpokladom bolo prehodnotenie konfigurácie motora a jeho pootočenie o 49 stupňov, aby sa znížila jeho celková výška a uvoľnila tak miesto pre priestranný batožinový priestor.

Nové Twingo je dostupné s dvomi motormi Renaultu najnovšej generácie:

  • Úplne nový SCe 70, atmosférický derivát motorov radu TCe. Tento atmosférický motor s objemom valcov 999 cm3, výkonom 70 k a krútiacim momentom 91 Nm je ideálnym kandidátom pre jazdu v zastavaných oblastiach predovšetkým preto, že krútiaci moment je dostupný už od veľmi nízkych otáčok. Lacný agregát s nízkymi prevádzkovými nákladmi bude v závislosti od trhu dostupný so systémom Stop&Start alebo bez neho.

Renault Twingo

  • The Energy TCe 90: dynamika a pôžitok z jazdy. Tento prepĺňaný agregát s objemom valcov 898 cm3 ponúka nielen rýchlu odozvu už pri nízkych otáčkach, ale vďaka výkonu 90 k a maximálnemu krútiacemu momentu 135 Nm aj pozoruhodný výkon. Motor bol prepracovaný špeciálne pre Nové Twingo a turbodúchadlo je vybavené elektrickým regulačným ventilom plniaceho tlaku, ktorý zabezpečí optimálnu rovnováhu medzi výkonom a spotrebou paliva. Štandardnou súčasťou motora Energy TCe 90 je systém Stop&Start a agregát spĺňa emisnú normu Euro 6.

Zábavný, energizujúci a zosieťovaný interiér

“Naším cieľom bolo vytvoriť veselú kabínu, ktorá by vyvolávala pocit radosti a ponúkala možnosti personalizácie – až po rôznorodé úložné riešenia. Základ tvoril nápad prepracovať svojský interiér pôvodného modelu Twingo. Pozícia sedadiel je lákavo športová a pridali sme aj pocit z kokpitu, ktorý vo vás vyvolá chuť nastúpiť a vyraziť na cesty.”

Laurent Negroni, Interior Designer, Renault Twingo

Priestor pre posádku obklopujú veľké presklené plochy, ktoré spolu so zvýšeným posedom a veľkým čelným sklom ponúkajú rekordný výhľad (vertikálne zorné pole: 12 stupňov). Poloha sedadiel je športová a zábavná so zvýšeným dôrazom na slovo “športová” a tento pocit sa dotýka aj volantu a krytu prístrojov (odkaz na okvetný lístok HRAJ SA v dizajnovej stratégii Renaultu).

Renault Twingo

Palubnej doske dominujú prehľadné tvary. Všetky prístroje sú umiestnené v konzole so širokým bielym rámom s povrchovou úpravou “golfovej loptičky” alebo hladkým povrchom. Samotné prístroje zahŕňajú veľký tachometer umiestnený v zornom poli vodiča a stredový displej s okrajom zhodným s prístrojovou konzolou, ktorý je dostupný v modrej, bielej, čiernej alebo červenej farbe.

Sedadlá majú integrované opierky hlavy a sú ozdobené jednoduchou grafikou – farebné ozdoby v červenej, modrej alebo sivej – ktorá zdôrazňuje ich tvar a prepojenie medzi sedákom a operadlom.

Veselý, pestrý interiér

Farebné prevedenie interiéru rozohráva kontrast medzi čiernou a bielou. Farebný základ kabíny je čierny, no rám prístrojovej dosky, prvky volantu, výduchy klimatizácie a obloženie dverí sú biele. Ich vzájomné prepojenie vytvára iskrivú atmosféru.

Nové Twingo ponúka kupcom voľbu z troch rôznych tém pre farbu sedadiel a lakťové opierky: modrá, sivá alebo červená s farebnými škvrnami.

K dispozícii je aj športovejší štýl, ktorý stavia na čiernej v kombinácii s červenými prvkami a čalúnením z rôznych druhov vlákien.

Dve riešenia konektivity: R & GO ® pre smartfón alebo najnovšia generácia systému R-Link

Aplikácia R & GO® pre majiteľov modelu Nové Twingo je bezplatná a umožňuje automatické prepojenie smartfónov s autorádiom. Vodič má k dispozícii menu s prehľadnými ikonami, ktoré zabezpečujú prístup k štyrom intuitívnym funkciám:

  • 3D navigácia (Copilot® Premium),
  • Telefón (čísla, Bluetooth®, atď.),
  • Médiá (internetové rádio, zobrazenie mena umelca a názvu skladby),
  • Palubný počítač (Renault eco-driving eco2, dodatočné informácie okrem údajov z palubných prístrojov, elektronický sprievodca).
  • R & GO® rádio sa dodáva s univerzálnym úchytom, ktorý umožňuje upevniť smartfón na palubnú dosku vo výške očí.
  • Aplikácia R & GO® je kompatibilná s operačnými systémami Android a iOS a spolupracuje aj s tabletom.

Renault Twingo

Pre Nové Twingo je k dispozícii najnovšia verzia integrovaného multimediálneho systému R-Link: R-Link Evolution. Súčasťou systému je výkonný displej (funkcie zoom a scroll) a digitálne rádio DAB (v závislosti od trhu).

Twingo pre všetky chute: personalizácia exteriéru a interiéru

“Interiér modelu Nové Twingo je rozdelený do niekoľkých zreteľných zón, ktoré sú ideálne pre rôzne variácie personalizácie. Nové Twingo je navrhnuté tak, aby podnietilo ducha ‘voitures à vivre’, ktorý Renault už dlho propaguje a ešte viac zdôrazňuje prácu jeho dizajnérov. Duch pôvodného modelu Twingo bol pre nás veľkou inšpiráciou z hľadiska farieb a materiálov a pri tvorbe ambiciózneho personalizačného programu sme stavali na našich skúsenostiach s modelmi Clio a Captur.”

Kenneth Melville, Small Car Design Director (Twingo, Clio, Captur)

Nové Twingo je možné vďaka širokej ponuke farieb, grafických a interiérových prvkov upraviť tak, aby zodpovedalo individuálnemu vkusu majiteľa, od športového po “zenový”, mužný či ženský, alebo dokonca tradičný. Grafické prvky sú pritom inšpirované modelom Renault 5.

Renault Twingo

Tento personalizačný program umožňuje zákazníkom prispôsobiť si svoje Nové Twingo pomocou koordinovaných exteriérových a interiérových dekoratívnych prvkov farebne zladených s karosériou:

  • Exteriérové dekoratívne prvky: kryty spätných zrkadiel, maska chladiča, bočné ochranné lišty.
  • Interiérové dekoratívne prvky: rám prístrojovej dosky, výduchy klimatizácie, prvky na volante.

Nový Renault Twingo je možné personalizovať aj vo forme 15- či 16-palcových zliatinových diskov.

Najnovšie mestské auto Renaultu je možné objednať s veľkou elektricky ovládanou plátenou strechou.

“Naším cieľom bolo oživiť pestrého a zábavného ducha, ktoré prinieslo Twingo pri svojom uvedení na trh v roku 1993. Zároveň sme chceli ukázať, ako sa zmenil svet malých Renaultov.”

Nathalie Granger, Designer, Colour and Materials

Personalizovateľné úložné priestory

Vďaka inovatívnemu konceptu, známemu ako Flexicase®, je možné Nové Twingo vybaviť celým radom špeciálnych úložných priestorov v závislosti od rôznych spôsobov použitia, počnúc sieťami pod zadným sedadlom a odkladacími priestormi v zadných dverách a hákmi na tašky, končiac konzolou medzi prednými sedadlami, odnímateľným boxom v spodnej časti stredovej konzoly a dokonca voliteľnými schránkami na rukavice! Všetky tieto riešenia spolu poskytujú dodatočnú úložnú kapacitu 52 litrov.

Príbeh úspechu malých áut Renaultu pokračuje…

Tajomstvo Renaultu pri navrhovaní veľkých malých áut vždy spočívalo v odvahe priniesť inovácie, všestrannosť a vlastnosti, ktoré sa spájali skôr s modelmi vyššieho segmentu.

Renault Twingo

Nové Twingo prináša svieži prístup k malému autu v súlade s duchom, ktorý sa inšpiroval smelým dizajnom, inováciami a radosťou modelu Renault 5 v roku 1971 a pôvodného modelu Twingo v roku 1993.

“Dnes je na ťahu Nové Twingo, aby prispelo k obnove radu malých áut Renaultu. Tento proces oživenia sa zakladá na hrejivom a zmyselnom dizajne a praktických inováciách, na všestrannosti a vysokej kvalite, najmä v súvislosti so spotrebou a vkusom. Hlavnými prísadami tohto receptu sú emócie, dôsledná technika a originalita a presne to oslovuje zákazníkov – ako jasne dokazujú pozoruhodné výsledky predaja modelov Clio a Captur.”

Ali Kassaï, Vice President, Small Car Programmes

Renault Twingo

Nové modely Renaultu prinavracajú motorizmu emócie

Úspech modelov Clio, Captur a ZOE ukazuje, že zákazníkov priťahuje nová dizajnová identita Renaultu a produkty, ktoré ju stelesňujú. Malé automobily Renaultu získali množstvo ocenení za dizajn a pocty v médiách, čo je dôkazom, že emócie sa skutočne vrátili na program Renaultu.

Renault má skúsenosti s malými autami v krvi a ich základom sú:

  • Neustále vylepšovanie existujúcich produktov: napríklad, Renault znížil v rokoch 2007 až 2012 spotrebu súčasnej generácie Twingo takmer o 25 percent, a to vďaka nepretržitej práci na motoroch a aerodynamických vlastnostiach.
  • Prepísanie pravidiel: Renault sa môže pochváliť dlhou a hrdou históriou inovácií a nikdy sa nespreneveril úsiliu o zavádzanie revolučných vozidiel založených na moderných nápadoch, ktoré sa už dávno stalo normou. Príkladom môžu byť Renault 5 v roku 1972 a Twingo v roku 1993.

Renault Twingo

Tento smelý prístup si získal široké a jasné uznanie, nakoľko Renault je európskou trhovou jednotkou v segmente malých všestranných automobilov (segment osobných vozidiel B) a jeho trhový podiel v roku 2013 dosiahol takmer 11 percent.

Počas 12 mesiacov roka 2013 sa globálne predalo 338 370 kusov modelu Renault Clio (najnovšia generácia).

Už 1,5 roka od svojho uvedenia na trhu je Renault Clio:

  • v Európe druhým najpredávanejším modelom segmentu B (osobné autá a ľahké nákladné vozidlá),
  • v Európe tretím najpredávanejším modelom vo všetkých segmentoch; 274 741 predaných kusov znamená trhový podiel dve percentá.
  • V roku 2013 sa celosvetovo predalo 93 841 kusov modelu Renault Captur.

Najnovšie údaje o počte registrácií za posledných niekoľko mesiacov ukazujú, že Captur smeruje k európskemu prvenstvu a prekonáva Peugeot 2008 a Nissan Juke.

Renault a Daimler: produktívne partnerstvo pre ambiciózny program obnovy

Technici a dizajnéri Renaultu v roku 2008 začali s čistým papierom, keď sa pribrali vytvoriť novú generáciu modelu Twingo. Išlo o veľkú výzvu, nakoľko mienili zachovať filozofiu ikonického originálu, ktorý stelesňoval kreativitu Renaultu a jeho schopnosť prichádzať z revolučnými koncepciami. Napriek menším rozmerom nováčika bolo cieľom vytvoriť ešte priestrannejší a manévrovateľnejší mestský automobil, než je súčasné Twingo.

Renault Twingo

A tak vznikol nápad presunúť motor dozadu. Náklady na vývoj sa spočiatku javili ako privysoké, no myšlienky Renaultu našli odozvu u koncernu Daimler, ktorý taktiež skúmal podobné možnosti pre novú generáciu dvoj- a štvormiestnej verzie modelu Smart. Obidve spoločnosti v apríli 2010 podpísali strategickú dohodu o spolupráci a tá znamenala oficiálnu zelenú pre program spoločného vývoja s prísľubom množstva synergií.

“Zdieľanie nákladov s Daimlerom nám umožnilo navrhnúť Nové Twingo s koncepciou motora vzadu – prielomové riešenie v tomto segmente.”

Carsten Krapf, Deputy Vice-President, Small Car Programmes

Nové Twingo – stručný prehľad technických údajov

Rozmery:

  • Dĺžka: 3,59 m
  • Šírka: 1,64 m
  • Výška: 1,55 m
  • Predné vertikálne zorné pole: 12,1 stupňov
  • Priemer otáčania: 8,65 m
  • Rázvor: 2,49 m
  • Zadný priestor pre kolená: 13,6 cm
  • Maximálna dĺžka nákladu: 2,20 m
  • Objem batožinového priestoru: 219 litrov
  • Úložné kapacity: 52 litrov

Motory:

  • SCe 70: 3 valce, 999 cm3, atmosférický, 70 k, 91 Nm
  • TCe 90: 3 valce, 898 cm3, prepĺňaný, 90 k, 135 Nm